Pole position pro Maxe Verstappena
Také poslední závod sezóny přinesl celou řadu zajímavých statistik. Některé z nich se týkají spíše sezóny jako takové, proto se jim budeme věnovat později ve statistikách sezóny 2020.
Ale zpět k Abú Dhabí. Max Verstappen získal své celkové třetí pole position v kariéře, první od loňské Brazílie.
Verstappen se stal druhým jezdcem v letošní sezóně, který dokázal v kvalifikaci porazit Mercedes a prvním, který nepoužívá motor Mercedes.
Současně šlo o první pole position od roku 2013, které v Abú Dhabí získal někdo jiný než jezdec Mercedesu. Také v roce 2013 to byl Red Bull – konkrétně Mark Webber.
Foto: Getty Images
Pokračování 2 / 8
Těsné pole position
Max Verstappen porazil druhého Valtteriho Bottase v souboji o pole position o 0,025 sekundy. Byla to druhá těsná kvalifikace v řadě. V Sachíru porazil Bottas Russella s rozdílem jen o tisícinu sekundy více ale na kratší trati.
Je to samozřejmě velmi těsný rozdíl, ale v relativně nedávné době jsme měli ještě těsnější.
Ve Velké ceně Velké Británie porazil Bottas Hamiltona o 0,006 s. Ve Velké ceně Německa pak Vettel porazil Alonsa o 0,002 s.
Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli
Pokračování 3 / 8
Verstappen i vyhrál
Max Verstappen byl prvním v hybridní éře, kdo porazil v Abú Dhabí Mercedes. Šlo o jeho druhé letošní a celkově desáté vítězství.
Pokračování 4 / 8
Těsně od grand slamu
Verstappen byl velmi blízko od svého prvního grand slamu (pole position, vítězství, nejrychlejší kolo závodu, vedení v každém kole). V posledním kole ale získal nejrychlejší kolo závodu Daniel Ricciardo.
Foto: Getty Images / Peter Fox
Pokračování 5 / 8
Nejrychlejší kolo
Většina jezdců zastavila během výjezdu safety caru. V té době měli všichni těžká auta a poté šetřili pneumatiky. Verstappen tak držel nejrychlejší kolo závodu od 14. kola a celkově se držitel nejrychlejšího kola změnil jen čtyřikrát. To je poměrně málo. Většinou se držitel nejrychlejšího kola změní alespoň 10krát, ale někdy i více než 25krát. V Abú Dhabí 2020 to byl nejnižší počet změn držitele nejrychlejšího kola od Velké ceny Belgie 2016.
Pokračování 6 / 8
Red Bull s 37 body
Body už u Red Bullu nehrály roli, protože druhé místo v šampionát měl už nějaký ten pátek jisté. Tým získal nejvíce bodů od Grand Prix Malajsie v roce 2017.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Pokračování 7 / 8
Poslední...
Už jsme na webu psali několikrát, že v Abú Dhabí bylo mnoho naposledy.
Sebastian Vettel opustil tým po šesti letech a 119 závodech – je to o šest závodů více, než odjel v Red Bullu. Ve svém předchozím týmu však vyhrál 38 závodů ve srovnání se 14 ve Ferrari.
Nejvíce startů za Ferrari měl Schumacher (179), následovaný Räikkönenem (151) a Massou (139). Vettel je čtvrtý se 118 starty a také třetí nejúspěšnější. Schumacher získal 72 vítězství pro Ferrari, Vettel 14. Mezi nimi je ještě Lauda s 15.
Foto: Ferrari
Pokračování 8 / 8
Pérez nedokončil
Fotografie sice není z Abú Dhabí, ale to nevadí, protože tématu se týká. Sergio Pérez po duhé ze tří posledních závodů nedokončil závod a to opět kvůli pohonné jednotce.
Pokud by nebylo těchto technických problémů, dokončil by Pérez na bodech všechny letošní závody. Jediným, kdo letos bodoval ve všech závodech, je tak Hamilton – samozřejmě nepočítáme závod, do kterého neodstartoval kvůli koronaviru.