Máme za sebou první závod letošní sezóny, který byl nabitý událostmi a to se samozřejmě promítlo také do statistik a historických tabulek.
Bottas získal pole position a vítězství
Valtteri Bottas získal v Rakousku svou 12. pole position v kariéře, kterou dokázal přetavit v své 8. vítězství. Pro Fina to bylo druhé vítězství na Red Bull Ringu. To první zde získal v roce 2017.
Pro Bottase je Red Bull Ring prvním okruhem, na kterém získal více než jedno vítězství a jedno pole position. Konkrétně jsou to dvě vítězství a tři pole pole position.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Pokračování 2 / 19
První vítězstí start – cíl a Grand Slam na dosah ruky
Pro Bottase to bylo také první vítězství ve formuli 1 stylem start – cíl. K tomu přidal ještě vítězství v kvalifikaci, a tak mu k zisku tzv. Grand Slamu stačilo zajet nejrychlejší kolo závodu. Od 68. kola ho skutečne držel, ale pak ho o něj v samotném závěru připravil Lando Norris.
Pokračování 3 / 19
Vettel 10.
Sebastian Vettel během své kariéry odstartoval do 241 závodů. Grand Prix Rakouska byl ale první závod, který Vettel dokončil na 10. místě.
Pokračování 4 / 19
Virtuální příprava se vyplatila?
Pokud bychom se podívali na souboje týmových kolegů a vzali týmy, u kterých byli oba jezdci klasifikováni (Mercedes, Ferrari, McLaren, Racing Point, AlphaTauri, Red Bull), tak ve všech případech vyhrál interní souboj jezdec, který se zúčastnil alespoň jednoho virtuálního závodu v průběhu koronavirové přestávky.
Pokračování 5 / 19
Norris získal první pódium
Lando Norris se poprvé ve své kariéře dostal na stupně vítězů. Stejně jako v loňské Brazílii Sainzovi, také jemu pomohla penalizace Hamiltona po souboji s Albonem.
Pokračování 6 / 19
Historické pódium
Ferrari a McLaren jsou nejúspěšnější týmy v historii. Museli jsme ale čekat od Brazílie 2012, abychom viděli zástupce obou týmů společně na pódiu.
Kromě toho se nikdy dříve nestalo, že by jezdci Mercedesu, Ferrari a McLarenu byli společně na pódiu.
Pokračování 7 / 19
Třetí nejmladší
Norris se stal třetím nejmladším jezdcem, který získal stupně vítězů. Na prvním místě je Verstappen (18 let, 228 dní) před Strollem.
Britský mladík získal pódium v Rakousku ve svých 20 letech a 235 dnech, čímž odsunul ze třetí pozice Sebastiana Vettela (21 let a 73 dní).
Foto: McLaren
Pokračování 8 / 19
Dvě pódia ve třech závodech
McLaren získal druhé pódium ve třech posledních závodech. Předtím byl pět a půl roku bez jediného pódia (119 závodů).
Foto: McLaren
Pokračování 9 / 19
Norris zajel nejrychlejší kolo závodu
Lando Norris se na stupně vítězů dostal díky nejrychlejšímu kolu. Zajel ho v posledním kole závodu a mělo hodnotu 1:07.475. Vloni zajel nejrychlejší kolo závodu Max Verstappen a jeho hodnota byla na tisícinu sekundy stejná!
Pro McLaren to bylo první nejrychlejší kolo závodu od GP Maďarska 2017.
Pokračování 10 / 19
Hamilton není nejlepším Britem
Poprvé v hybridní éře (nebo chcete-li od roku 2014) není po prvním závodě Lewis Hamilton nejvýše postaveným Britem v šampionátu jezdců. Tím je teď samozřejmě Lando Norris.
Pokračování 11 / 19
Hamiltonovi se v Rakousku nedaří
Hamiltonovi se v Rakousku nedaří. Čtyřikrát v řadě se nedostal na pódium. Letos skončil čtvrtý, vloni pátý, v roce 2018 závod nedokončil, v roce 2017 byl čtvrtý. Naposledy stál na bedně v roce 2016, kdy Grand Prix Rakouska vyhrál.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Pokračování 12 / 19
Hamilton překonal vlastní rekord
Čtvrté místo je bramborová medaile, ale stále jsou to body. Lewis Hamilton dokončil na bodech 34 závodů v řadě, čímž překonal svůj vlastní rekord 33 závodů na bodech. Paradoxem je, že naposledy Hamilton nebodoval právě v Rakousku. Stalo se tak ve zmíněném roce 2018, kdy musel odstoupit po 62 kolech kvůli ztrátě tlaku paliva.
Foto: Getty Images / Peter Fox
Pokračování 13 / 19
Red bully cíl neviděly
Alexander Albon sice byl klasifikován, ale závod nedokončil. Pro Red Bull to bylo poprvé od Ázerbájdžánu v roce 2018, kdy žádný z vozů stáje nedokončil závod. Tehdy šlo o kolizi obou vozů. Poslední předešlé nedokončení závodu kvůli technice ale není o moc starší. V Bahrajnu 2018 jsme už po 3 kolech neměli na trati ani jeden red bull.
Foto: Getty Images / Bryn Lennon
Pokračování 14 / 19
Racing Point v Q3
Pokud považujete Racing Point za nový tým, pak to bylo poprvé, co dostal oba vozy do třetí části kvalifikace.
Pokračování 15 / 19
Závod dokončilo 11 vozů
Závod dokončilo jen 11 vozů, což je nejméně od Grand Prix Austrálie 2015, kde závod dokončilo jen 10 vozů.
Foto: Getty Images
Pokračování 16 / 19
Nejpozdější začátek sezóny
Letošní sezóna začala nejpozději v historii. Rekord držela dosud sezóna 1951, která startovala 27. května.
Foto: Getty Images
Pokračování 17 / 19
Ocon osmý
Esteban Ocon dovezl svůj vůz na osmém místě a získal tak pro Renault první body na Red Bull Ringu od roku 2003.
Foto: Getty Images
Pokračování 18 / 19
Latifi 11.
Nováček sezóny Nicholas Latifi byl posledním jezdcem, který viděl šachovnicovou vlajku. Latifi skončil jedenáctý, čímž vyrovnal nejlepší výsledek svého o něco zkušenějšího týmového kolegy George Russella (Německo 2019).
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Pokračování 19 / 19
Nejrychlejší zastávku měl Red Bull
Nejrychlejší zastávku předvedl Red Bull, který přezul Albona za 2,35 s. Jen dva týmy se dostaly pod 2,5 s. Sezóna tak začala s pomalejšími zastávkami, než jsme byli zvyklí.