Zajímavé statistiky po chaotické Grand Prix Rakouska 2020

Máme za sebou první závod letošní sezóny, který byl nabitý událostmi a to se samozřejmě promítlo také do statistik a historických tabulek.

Bottas získal pole position a vítězství

Valtteri Bottas získal v Rakousku svou 12. pole position v kariéře, kterou dokázal přetavit v své 8. vítězství. Pro Fina to bylo druhé vítězství na Red Bull Ringu. To první zde získal v roce 2017.

Pro Bottase je Red Bull Ring prvním okruhem, na kterém získal více než jedno vítězství a jedno pole position. Konkrétně jsou to dvě vítězství a tři pole pole position.

GettyImages-1254416303.jpg
Foto: Getty Images / Mark Thompson

Pokračování 2 / 19

První vítězstí start – cíl a Grand Slam na dosah ruky

Pro Bottase to bylo také první vítězství ve formuli 1 stylem start – cíl. K tomu přidal ještě vítězství v kvalifikaci, a tak mu k zisku tzv. Grand Slamu stačilo zajet nejrychlejší kolo závodu. Od 68. kola ho skutečne držel, ale pak ho o něj v samotném závěru připravil Lando Norris.

F12020GP01AUT_OUnb.jpg
Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Pokračování 3 / 19

Vettel 10.

Sebastian Vettel během své kariéry odstartoval do 241 závodů. Grand Prix Rakouska byl ale první závod, který Vettel dokončil na 10. místě. 

F12020GP01AUT_QRRe.jpg
Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Pokračování 4 / 19

Virtuální příprava se vyplatila?

Pokud bychom se podívali na souboje týmových kolegů a vzali týmy, u kterých byli oba jezdci klasifikováni (Mercedes, Ferrari, McLaren, Racing Point, AlphaTauri, Red Bull), tak ve všech případech vyhrál interní souboj jezdec, který se zúčastnil alespoň jednoho virtuálního závodu v průběhu koronavirové přestávky.

F12020GP01AUT_kQKl.jpg
Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Pokračování 5 / 19

Norris získal první pódium

Lando Norris se poprvé ve své kariéře dostal na stupně vítězů. Stejně jako v loňské Brazílii Sainzovi, také jemu pomohla penalizace Hamiltona po souboji s Albonem.

F12020GP01AUT_FkAV.jpg
Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Pokračování 6 / 19

Historické pódium

Ferrari a McLaren jsou nejúspěšnější týmy v historii. Museli jsme ale čekat od Brazílie 2012, abychom viděli zástupce obou týmů společně na pódiu.

Kromě toho se nikdy dříve nestalo, že by jezdci Mercedesu, Ferrari a McLarenu byli společně na pódiu.

F12020GP01AUT_JLXh.jpg
Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Pokračování 7 / 19

Třetí nejmladší

Norris se stal třetím nejmladším jezdcem, který získal stupně vítězů. Na prvním místě je Verstappen (18 let, 228 dní) před Strollem.

Britský mladík získal pódium v Rakousku ve svých 20 letech a 235 dnech, čímž odsunul ze třetí pozice Sebastiana Vettela (21 let a 73 dní).

01_161158AK9I9453.jpg
Foto: McLaren

Pokračování 8 / 19

Dvě pódia ve třech závodech

McLaren získal druhé pódium ve třech posledních závodech. Předtím byl pět a půl roku bez jediného pódia (119 závodů).

01_161328AK9I9532.jpg
Foto: McLaren

Pokračování 9 / 19

Norris zajel nejrychlejší kolo závodu

Lando Norris se na stupně vítězů dostal díky nejrychlejšímu kolu. Zajel ho v posledním kole závodu a mělo hodnotu 1:07.475. Vloni zajel nejrychlejší kolo závodu Max Verstappen a jeho hodnota byla na tisícinu sekundy stejná!

Pro McLaren to bylo první nejrychlejší kolo závodu od GP Maďarska 2017.

Pokračování 10 / 19

Hamilton není nejlepším Britem

Poprvé v hybridní éře (nebo chcete-li od roku 2014) není po prvním závodě Lewis Hamilton nejvýše postaveným Britem v šampionátu jezdců. Tím je teď samozřejmě Lando Norris.

F12020GP01AUT_oQRw.jpg
Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Pokračování 11 / 19

Hamiltonovi se v Rakousku nedaří

Hamiltonovi se v Rakousku nedaří. Čtyřikrát v řadě se nedostal na pódium. Letos skončil čtvrtý, vloni pátý, v roce 2018 závod nedokončil, v roce 2017 byl čtvrtý. Naposledy stál na bedně v roce 2016, kdy Grand Prix Rakouska vyhrál.

GettyImages-1254257474.jpg
Foto: Getty Images / Mark Thompson

Pokračování 12 / 19

Hamilton překonal vlastní rekord

Čtvrté místo je bramborová medaile, ale stále jsou to body. Lewis Hamilton dokončil na bodech 34 závodů v řadě, čímž překonal svůj vlastní rekord 33 závodů na bodech. Paradoxem je, že naposledy Hamilton nebodoval právě v Rakousku. Stalo se tak ve zmíněném roce 2018, kdy musel odstoupit po 62 kolech kvůli ztrátě tlaku paliva.

GettyImages-1254030337.jpg
Foto: Getty Images / Peter Fox

Pokračování 13 / 19

Red bully cíl neviděly

Alexander Albon sice byl klasifikován, ale závod nedokončil. Pro Red Bull to bylo poprvé od Ázerbájdžánu v roce 2018, kdy žádný z vozů stáje nedokončil závod. Tehdy šlo o kolizi obou vozů. Poslední předešlé nedokončení závodu kvůli technice ale není o moc starší. V Bahrajnu 2018 jsme už po 3 kolech neměli na trati ani jeden red bull.

GettyImages-1254412371.jpg
Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Pokračování 14 / 19

Racing Point v Q3

Pokud považujete Racing Point za nový tým, pak to bylo poprvé, co dostal oba vozy do třetí části kvalifikace.

F12020GP01AUT_YDCg.jpg
Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Pokračování 15 / 19

Závod dokončilo 11 vozů

Závod dokončilo jen 11 vozů, což je nejméně od Grand Prix Austrálie 2015, kde závod dokončilo jen 10 vozů.

GettyImages-1254399888.jpg
Foto: Getty Images 

Pokračování 16 / 19

Nejpozdější začátek sezóny

Letošní sezóna začala nejpozději v historii. Rekord držela dosud sezóna 1951, která startovala 27. května.

GettyImages-1254424207.jpg
Foto: Getty Images 

Pokračování 17 / 19

Ocon osmý

Esteban Ocon dovezl svůj vůz na osmém místě a získal tak pro Renault první body na Red Bull Ringu od roku 2003.

GettyImages-1254422874.jpg
Foto: Getty Images 

Pokračování 18 / 19

Latifi 11.

Nováček sezóny Nicholas Latifi byl posledním jezdcem, který viděl šachovnicovou vlajku. Latifi skončil jedenáctý, čímž vyrovnal nejlepší výsledek svého o něco zkušenějšího týmového kolegy George Russella (Německo 2019).

GettyImages-1254423170.jpg
Foto: Getty Images / Mark Thompson

Pokračování 19 / 19

Nejrychlejší zastávku měl Red Bull

Nejrychlejší zastávku předvedl Red Bull, který přezul Albona za 2,35 s. Jen dva týmy se dostaly pod 2,5 s. Sezóna tak začala s pomalejšími zastávkami, než jsme byli zvyklí. 

Doporučujeme

Články odjinud