Máme za sebou první závod letošní sezóny, který byl nabitý událostmi a to se samozřejmě promítlo také do statistik a historických tabulek.
Bottas získal pole position a vítězství
Valtteri Bottas získal v Rakousku svou 12. pole position v kariéře, kterou dokázal přetavit v své 8. vítězství. Pro Fina to bylo druhé vítězství na Red Bull Ringu. To první zde získal v roce 2017.
Pro Bottase je Red Bull Ring prvním okruhem, na kterém získal více než jedno vítězství a jedno pole position. Konkrétně jsou to dvě vítězství a tři pole pole position.

Foto: Getty Images / Mark Thompson
První vítězstí start – cíl a Grand Slam na dosah ruky
Pro Bottase to bylo také první vítězství ve formuli 1 stylem start – cíl. K tomu přidal ještě vítězství v kvalifikaci, a tak mu k zisku tzv. Grand Slamu stačilo zajet nejrychlejší kolo závodu. Od 68. kola ho skutečne držel, ale pak ho o něj v samotném závěru připravil Lando Norris.
Vettel 10.
Sebastian Vettel během své kariéry odstartoval do 241 závodů. Grand Prix Rakouska byl ale první závod, který Vettel dokončil na 10. místě.
Virtuální příprava se vyplatila?
Pokud bychom se podívali na souboje týmových kolegů a vzali týmy, u kterých byli oba jezdci klasifikováni (Mercedes, Ferrari, McLaren, Racing Point, AlphaTauri, Red Bull), tak ve všech případech vyhrál interní souboj jezdec, který se zúčastnil alespoň jednoho virtuálního závodu v průběhu koronavirové přestávky.
Norris získal první pódium
Lando Norris se poprvé ve své kariéře dostal na stupně vítězů. Stejně jako v loňské Brazílii Sainzovi, také jemu pomohla penalizace Hamiltona po souboji s Albonem.
Historické pódium
Ferrari a McLaren jsou nejúspěšnější týmy v historii. Museli jsme ale čekat od Brazílie 2012, abychom viděli zástupce obou týmů společně na pódiu.
Kromě toho se nikdy dříve nestalo, že by jezdci Mercedesu, Ferrari a McLarenu byli společně na pódiu.
Třetí nejmladší
Norris se stal třetím nejmladším jezdcem, který získal stupně vítězů. Na prvním místě je Verstappen (18 let, 228 dní) před Strollem.
Britský mladík získal pódium v Rakousku ve svých 20 letech a 235 dnech, čímž odsunul ze třetí pozice Sebastiana Vettela (21 let a 73 dní).

Foto: McLaren
Dvě pódia ve třech závodech
McLaren získal druhé pódium ve třech posledních závodech. Předtím byl pět a půl roku bez jediného pódia (119 závodů).

Foto: McLaren
Norris zajel nejrychlejší kolo závodu
Lando Norris se na stupně vítězů dostal díky nejrychlejšímu kolu. Zajel ho v posledním kole závodu a mělo hodnotu 1:07.475. Vloni zajel nejrychlejší kolo závodu Max Verstappen a jeho hodnota byla na tisícinu sekundy stejná!
Pro McLaren to bylo první nejrychlejší kolo závodu od GP Maďarska 2017.
Hamilton není nejlepším Britem
Poprvé v hybridní éře (nebo chcete-li od roku 2014) není po prvním závodě Lewis Hamilton nejvýše postaveným Britem v šampionátu jezdců. Tím je teď samozřejmě Lando Norris.
Hamiltonovi se v Rakousku nedaří
Hamiltonovi se v Rakousku nedaří. Čtyřikrát v řadě se nedostal na pódium. Letos skončil čtvrtý, vloni pátý, v roce 2018 závod nedokončil, v roce 2017 byl čtvrtý. Naposledy stál na bedně v roce 2016, kdy Grand Prix Rakouska vyhrál.

Foto: Getty Images / Mark Thompson
Hamilton překonal vlastní rekord
Čtvrté místo je bramborová medaile, ale stále jsou to body. Lewis Hamilton dokončil na bodech 34 závodů v řadě, čímž překonal svůj vlastní rekord 33 závodů na bodech. Paradoxem je, že naposledy Hamilton nebodoval právě v Rakousku. Stalo se tak ve zmíněném roce 2018, kdy musel odstoupit po 62 kolech kvůli ztrátě tlaku paliva.

Foto: Getty Images / Peter Fox
Red bully cíl neviděly
Alexander Albon sice byl klasifikován, ale závod nedokončil. Pro Red Bull to bylo poprvé od Ázerbájdžánu v roce 2018, kdy žádný z vozů stáje nedokončil závod. Tehdy šlo o kolizi obou vozů. Poslední předešlé nedokončení závodu kvůli technice ale není o moc starší. V Bahrajnu 2018 jsme už po 3 kolech neměli na trati ani jeden red bull.

Foto: Getty Images / Bryn Lennon
Racing Point v Q3
Pokud považujete Racing Point za nový tým, pak to bylo poprvé, co dostal oba vozy do třetí části kvalifikace.
Závod dokončilo 11 vozů
Závod dokončilo jen 11 vozů, což je nejméně od Grand Prix Austrálie 2015, kde závod dokončilo jen 10 vozů.

Foto: Getty Images
Nejpozdější začátek sezóny
Letošní sezóna začala nejpozději v historii. Rekord držela dosud sezóna 1951, která startovala 27. května.

Foto: Getty Images
Ocon osmý
Esteban Ocon dovezl svůj vůz na osmém místě a získal tak pro Renault první body na Red Bull Ringu od roku 2003.

Foto: Getty Images
Latifi 11.
Nováček sezóny Nicholas Latifi byl posledním jezdcem, který viděl šachovnicovou vlajku. Latifi skončil jedenáctý, čímž vyrovnal nejlepší výsledek svého o něco zkušenějšího týmového kolegy George Russella (Německo 2019).

Foto: Getty Images / Mark Thompson
Nejrychlejší zastávku měl Red Bull
Nejrychlejší zastávku předvedl Red Bull, který přezul Albona za 2,35 s. Jen dva týmy se dostaly pod 2,5 s. Sezóna tak začala s pomalejšími zastávkami, než jsme byli zvyklí.