Kdo měl letos nejvíce a kdo nejméně poruch a kdo byl nejlepší na startu?
Mercedes měl letos nejen velmi rychlý vůz ale také velmi spolehlivý vůz. Hamilton se na začátku sezóny trápil s problémy, ale ze závodu musel Mercedes odstoupit jen jednou a to v Malajsii (Hamilton).
Velmi dobrou spolehlivost měl také Red Bull. Konec konců Daniel Ricciardo jako jediný viděl šachovnicový prapor ve všech závodech. V Austrálii se Kvjat kvůli technice ani nedostal na start. Jeho nástupce u rudých býků – Max Verstappen, pak odstavil vůz v Austinu.
Zlepšení oproti roku 2015 zaznamenal McLaren. Osm poruch je i tak hodně, ale jen tři jdou na vrub Hondy.
Počet poruch a nehod
Tým |
Poruch |
Nehod |
Ujetá vzdálenost (km) |
Red Bull |
2 |
2 |
12 173 |
Mercedes |
1 |
2 |
12 091 |
Williams |
5 |
1 |
11 880 |
Force India |
2 |
4 |
11 569 |
Sauber |
6 |
3 |
11 157 |
McLaren |
8 |
2 |
11 085 |
Toro Rosso |
8 |
2 |
10 965 |
Ferrari |
4 |
4 |
10 936 |
Manor |
3 |
5 |
10 764 |
HaasF1 |
7 |
3 |
10 689 |
Renault |
7 |
4 |
10 369 |
Německý Auto Motor und Sport spočítal i počet předjížděcích manévrů. Vynechal souboje v prvním kole. Nejvíce se předjíždělo v Číně – 128 předjetí. Hodně se předjíždělo také v Bahrajnu (84) a v Rakousku (70).
Na opačném konci jsou Maďarsko (11), Británie (15) a také Mexiko (25). Monako je s 27 předjetími až na čtvrtém místě od konce.
Nejlepší jezdci na startu
Nejvíce pozic na startu letos získal Alonso (43), před Wehrleinem (35), Palmerem (32) a Sainzem (31).
Naopak nejvíce pozic letos v prvním kole ztratili Rosberg (-27), Räikkönen (-24) a Bottas (-18).
Foto: Getty Images / Clive Mason