Jezdec, který vedl ve všech závodech
Marcus Winkelhock je jediným jezdcem, který dokázal vést ve všech závodech formule 1, kterých se zúčastnil. Asi tušíte, že se zúčastnil jen jednoho. Ve Velké ceně Evropy 2007 jel za tým Spyker.
Dokonce se mu s trochou nadsázky podařilo startovat do jednoho závodu z posledního i prvního místa. Winkelhock totiž před startem zajel do boxů pro pneumatiky do mokra, což se ukázalo jako velmi chytrý krok. Ostatní ho museli později následovat a Winkelhock se dostal do čela, kde byl i poté, co byl závod restartován po červených vlajkách. Po 13 kolech ale musel skončit kvůli problému s hydraulikou.
Foto: Getty Images / Mark Thompson, Clive Mason, Paul Gilham, Steve Powell
Pokračování 2 / 8
Nejdelší doba mezi prvním a posledním závodem na bodech
Rekord drží Michael Schumacher. První body získal v Grand Prix Itálie 1991, poslední pak v Brazílii 2012. To je časový úsek o délce 7 749 dnů nebo také 21 let, 2 měsíce, 3 týdny a 2 dny.
Pokračování 3 / 8
Jediný jezdec s mechanickou podporou v závodě
Když jezdec skončí v kačírku, má před sebou dva scénáře. Může se mu povést se ze štěrku vyhrabat nebo musí skončit. Lewise Hamiltona ale čekala v Grand Prix Evropy 2007 třetí varianta – vytáhl ho jeřáb a vrátil ho zpět na trať. Velmi kontroverzní moment, který se už nebude opakovat.
Pokračování 4 / 8
Nejhorší umístění v historii
Počet jezdců na startu se průběžně mění. Současně není příliš obvyklé, aby závod dokončili všichni jezdci. Stalo se to jen pětkrát v historii! A když obě věci sečteme, máme zde Naraina Karthikeyana, který GP Evropy 2011 dokončil na 24. pozici. Nikdo jiný nikdy v závodě neskončil na nižší pozice.
Pokračování 5 / 8
Nejvíce startů v řadě
Nico Rosberg odstartoval do 206 závodů v řadě, což je rekord. Mnoha veteránům současné nebo nedávné F1 tuto statistiku zhatila například Velká cena USA 2005, do které odstartovalo jen šest vozů. Zákazníci Michelinu po zaváděcím kole zajeli do boxů.
Pokračování 6 / 8
Nejkratší kariéra F1
V historii F1 najdeme jezdce, kteří odjeli jen jeden závod. Rekordmanem je ale Ernst Loof, kterého ve Velké ceně Německa 1953 potkaly problémy s palivovým čerpadlem. Jeho závod měl délku asi dva metry... Pořád je to ale delší kariéra ve F1, než má většina z nás.
Stejný závod mimochodem vstoupil do historie také největším počtem startujících: 34
Pokračování 7 / 8
Nejdelší období mezi starty
Jan Lammers závodil v F1 v letech 1979 až 1982. Posledním závodem pro něj byla GP Nizozemska v roce 1982. Poté Lammers závodil v CART nebo třeba v Le Mans. V roce 1992 se do F1 vrátil, aby odjel GP Japonska a Austrálie. Získal tím rekord v podobě nejdelšího období mezi dvěma starty — celkem 3767 dní
Pokračování 8 / 8
Pódium ve všech závodech
Teodoro „Dorino“ Serafini je jezdcem, kterému se podařilo získat pódium ve 100 % závodů, kterých se zúčastnil. V sezóně 1950 odstartoval do jediného závodu a tím byla Grand Prix Itálie. S Ferrari 375 dojel druhý. Serafini, který byl také motocyklovým závodníkem, se zúčastnil i několika dalších závodů, které se ale nezapočítávaly do šampionátu.
Na druhém místě je v této statistice Luigi Fagioli. V letech 1950 až 1951 se zúčastnil sedmi závodů a 6x získal pódium (85,7 %). Třetí příčka patří legendárnímu Fangiovi (67,3 %). Ze současných jezdců je na tom nejlépe Hamilton (55,7 %).