Zajímavé novinky, které týmy nasadily během předsezónních testů

Během předsezónních testů nasadily týmy řadu novinek. Podívejte se na přehled těch nejzajímavějších a nejdůležitějších.

Mercedes

Klepněte pro větší obrázek

Koncová část předního křídla má novou lopatku, která elegantně do jedné části slučuje vnější a vnitřní lopatku, které byly dosud dvěma samostatnými prvky.

Klepněte pro větší obrázek

Plášť pod nosem, který plní funkci obligátních lopatek, má nově komplexnější propracovanou přední část, která se podobá tvaru koncových částí hlavního profilu předního křídla.

Také zde vidíme jakýsi tunel, ve kterém pravděpodobně vzniká víření posilující hybnost proudění podél této dlouhé části karoserie.

Klepněte pro větší obrázek

Hned v úvodu testování Mercedes přidal do zadní části auta T-křídlo a přišel také s novou verzí zadního křídla. Poznáte ho podle seříznutých okrajů odtokové hrany DRS klapky a směrem doprostřed vyvýšené náběhové hrany hlavního profilu.

Velkým tématem předsezónních testů bylo vypouštění motorového oleje. Už dávněji jsme psali, že nová pravidla zavádějí tuto radikální změnu, a nyní můžeme vidět, jak se se s ní popraly jednotlivé týmy.

Jak je patrné na obrázku výše, Mercedes má pod koncovkou výfuku vedeno poměrně provizorně vypadající oranžové potrubí, skrz které jsou do ovzduší vypouštěny olejové výpary z ventilace klikové skříně.

Ferrari

Klepněte pro větší obrázek

Auta s pohonnými jednotkami Ferrari na rozdíl od Mercedesu vypouštějí olejové výpary z otvoru v zadní nárazové struktuře těsně pod zadním světlem.

Hojně diskutovaný byl také kanálek na horní straně difuzoru po bocích zadní nárazové struktury monopostu Ferrari. Vzduch obtékající bočnice a převodovou skříň je tak lépe nasměrován přes středovou sekci difuzoru.

Řešení nemá nic společného s dvojitými difuzory, neboť proudění nad difuzor nepochází zpod podlahy, ale z její vrchní části.

Red Bull

Red Bull doplnil deflektory o obrovská křídla, která je propojují s bočnicovými křídly. Ve spodní části deflektorů navíc přibyla série drobných generátorů víření.

Red Bull v Barceloně otestoval několik verzí předního křídla. Šipky na obrázku výše zvýrazňují rozdíly mezi dvěma verzemi.

Novější verze (v dolní polovině obrázku) má rozšířenou vnější část tvořenou osmi křídlovými prvky. Změněná byla i lopatka na vnitřní straně bočnice a v neposlední řadě nesmíme zapomenout na zcela nové tvarování sekce Y250.

V poslední den testů Red Bull přivezl ještě třetí verzi, která měla oproti verzi 2 trochu odlišný hlavní profil.

Klepněte pro větší obrázek

Renault

Klepněte pro větší obrázek

Nové přední křídlo Renaultu (na obrázku výše) má velmi výrazně propracované vnitřní rohy klapek, které dávají zcela jiný tvar víru Y250, jemně upravená kaskádová křídla a svislou lopatku podobnou staršímu designu Mercedesu. Nové jsou také koncové části křídla, které se zase inspirovala u Red Bullu.

Klepněte pro větší obrázek

Deflektory po poslední úpravě přišly o hluboké zářezy a zaoblení hran.

Sauber

Klepněte pro větší obrázek

Přední křídlo Sauberu má nově vnitřní rohy klapek tvarované v podobném stylu jako Renault. Na opačném konci zase vidíme tunel vytvarovaný ze záhybů křídlových profilů, který u předchozí verze nebyl ani zdaleka tak výrazný.

Zajímavý detail nacházíme při pohledu na spodní část nosového kužele. Je vidět, že nozdry v nosovém kuželu ústí přímo do obrovského vstupního otvoru S-potrubí.

Neméně zajímavé je i uspořádání chladicího systému v bočnicích. Už při představení jsme mluvili o netradičním řešení s dvojicí vstupních otvorů bočnic. Během testů se nám naskytl první pohled pod kapotu, díky kterému již víme, že v bočnicích se nachází dvojice chladičů uložených jeden nad druhým.

McLaren

Klepněte pro větší obrázek

Během zimního testování McLaren potrápilo několik problémů se spolehlivostí. Objevilo se i přehřívání pod krytem motoru, které údajně zapříčinila porucha uchycení výfuku. McLaren zareagoval rychlými úpravami v podobě vyříznutí několika štěrbin do karoserie krytu motoru a následně přidal i drobný vstupní otvor, kterým se dostává vzduch do problematických míst pod kapotou.

Toro Rosso

Klepněte pro větší obrázek

I Toro Rosso doplnilo T-křídlo a výfukové křídlo vyrůstající z nosníku zadního křídla.

Haas

Klepněte pro větší obrázek

V zadní části vozu týmu Haas přibylo kromě T-křídla i nové zadní křídlo. Na rozdíl od předchozího má pouze jeden separátor křídlových prvků a tedy pouze jeden zářez uprostřed DRS klapky. Mírně vyzvednuta byla i náběhová hrana hlavního profilu.

Williams

Klepněte pro větší obrázek

Při analýze Williamsu jsme vynechali ostré hrany okrajů šasi a také se vracíme k zajímavému tvarování vrcholu ploutve krytu motoru.

Jeho průřez je ve tvaru písmene „Y“, díky čemuž pomáhá při zatáčení generovat víření, která zásobují vzduchem s dostatečnou energií tu stranu zadního křídla, která je při zatáčení stíněná ploutví.

Klepněte pro větší obrázek

Zajímavý detail najdeme na odtokové hraně zadní nárazové struktury. Všimněte si miniaturního křidélka vypracovaného z jednoho kusu kovu.

Force India

Force India představila nový model VJM11 krátce před začátkem letošních zimních testů. Auto je evolucí předchůdce. Na první pohled nepřináší nějaké zásadní inovace, ale zato rozvíjí úspěšný koncept z minulých sezón. V rámci této stručné analýzy si probereme několik zajímavých detailů nového monopostu.

Klepněte pro větší obrázek

Nad vstupním otvorem předních brzdových kanálků přibyla trojice lopatek, které přispívají ke zmírnění negativních účinků zvířeného vzduchu za předními koly.

Klepněte pro větší obrázek

VJM11 byl představen s loňskými deflektory a bočnicovými křídly. Pěkný detail se objevil na náběhové hraně bočnice, ze které vyrůstá dvojice dodatečných úchytů zpětného zrcátka.

Klepněte pro větší obrázek

Na vrcholu obruče svatozáře přibyla v průběhu testování trojice křídlových prvků.

Foto: Renault, Williams, Force India, Mercedes, Ferrari, Getty Images / Mark Thompson, Charles Coates, Patrik Lundin, Dan Istitene

Diskuze (20) Další článek: Tohle je nová hymna formule 1
18. června | Podle Helmuta Marka není v současné době sedačka Hartleyho v ohrožení.
16. června | Ve Spa prodloužili smlouvu o další tři roky.
15. června | Před 25 lety zemřel James Hunt.
14. června | Hyperměkká bude i v Rusku. Kromě toho Pirelli nominuje ultraměkkou a měkkou... superměkkou tedy vynechá.
14. června | Whiting po chaosu v Kanadě připouští změny: Konec závodu by mohl v budoucnu signalizovat (také) panel nad cílovou r… odkaz

GP Francie 2018

Pátek 22. června 2018
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 23. června 2018
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 24. června 2018
Závod 16.10