Záhada Ferrari: V kvalifikaci dokáže dostat z pohonné jednotky o 40 koní více

Ferrari má už delší dobu velmi silnou pohonnou jednotku, což se promítá také do velmi dobrých výkonů na rovinkách. Platí to však jen o kvalifikaci.
Záhada Ferrari: V kvalifikaci dokáže dostat z pohonné jednotky o 40 koní více

Ferrari letos vyhrálo už tři kvalifikace. Pokud jde o rychlost na rovinkách, Ferrari v letošní sezóně nemá konkurenci. Platí to však jen o kvalifikaci.

Auto Motor und Sport uvádí, že podle GPS dat inženýrů Mercedesu dokáže Ferrari najít v kvalifikaci 30 kilowattů navíc, což je 40 koní. 

Jacques Villeneuve pro F1sport: V honu za bezpečností se už zašlo příliš daleko

Jacques Villeneuve pro F1sport: V honu za bezpečností se už zašlo příliš daleko

V závodě je však situace přesně opačná. Charles Leclerc potřeboval v Silverstonu 10 kol, aby předjel Gaslyho. Nepomohlo mu ani DRS. Podobně se trápil také Vettel. A platilo to i obráceně. Verstappen se před Vettela dostal a to přesto, že by Ferrari mělo být na rovinkách neporazitelné.

Rozdíl mezi „kvalifikačním“ a „závodním“ ferrari potvrzují také statistiky. V kvalifikaci je Ferrari v maximální rychlosti obvykle nahoře. V závodě tomu tak bylo v dosavadních závodech zřídka.

Ferrari SF90 má poměrně nízký odpor vzduchu, což samozřejmě zvyšuje rychlost na rovinkách. V tomto však zakopaný pes nebude, protože není důvod, aby to Ferrari poskytovalo výhodu jen v sobotu.

FIA v posledních měsících utěsnila spoustu děr v pravidlech v oblasti spalování oleje a používání energie z baterie. Nikdo tak neví, odkud Ferrari bere v sobotu extra 40 koní.

Podrobně o změnách technických pravidel v sezoně 2019

Podrobně o změnách technických pravidel v sezoně 2019

Výhoda Scuderie se však postupně snižuje. Tým se snaží zvýšit přítlak, aby dokázal dostávat pneumatiky do provozního okna. Rostoucí přítlak znamená také rostoucí odpor vzduchu a tedy nižší maximální rychlost na rovinkách.

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Další článek: Magnussen dostane v Německu nové díly. Grosjean zůstane u australské specifikace

15:58 | Problém na motoru, který potkal Vettela během testů, podle Ferrari nebyl vážný. V Maranellu zjistili, že šlo o problém s mazacím systémem.
22. února | Zandvoort před pěti dny. Za pár dní má být hotovo... odkaz
22. února | Podle Lea Turriniho Binotto a Ferrari neblafují. Aerodynamický balíček SF1000 nefunguje. Stále trpí problémy z loňského roku, nedotáčivostí a horším výkonem. Na příští týden chystá tým změny.
22. února | Niki Lauda by dnes oslavil 71. narozeniny.

Předsezónní testy

První
19. února Hamilton (1:16.976)
20. února Räikkönen (1:17.091)
21. února Bottas (1:15.732)
Druhé
26. února 09.00–18.00
27. února 09.00–18.00
28. února 09.00–18.00