Zadní pohyblivé křídlo použijí jezdci i v Monaku

Obavy některých jezdců z používání zadního křídla v úzkých uličkách monackého knížectví nepřesvědčily Mezinárodní automobilovou federaci k zákazu tohoto systému v GP Monaka.
Zadní pohyblivé křídlo použijí jezdci i v Monaku

Část startovního pole argumentovala náročností monackého okruhu a nutností maximálně se soustředit na trať, když se snažila zdůvodnit, proč by používání zadních nastavitelných křídel mělo být v Monte Carlu zakázáno.

Ne všechny týmy ale měly stejný názor, proto k žádné výjimce nedojde. V neděli informoval technický delegát FIA Charlie Whiting, že se zadní křídla dočkají v Monaku stejného použití jako na všech ostatních okruzích. V samotném závodě bude pro použití křídla určena cílová rovinka.

Připomeňme, že jezdec musí sledovat volant, by se dozvěděl, jestli je jeho ztráta na soupeře menší než sekunda, aby mohl v závodě křídlo aktivovat na určeném úseku a navýšit maximální rychlost svého vozu. V trénincích a kvalifikaci piloti křídlo používají libovolně.

Další článek: Analýza: Vettel vsadil v Turecku na jistotu čtyř zastávek