Zadní křídlo je druhý nejdůležitější faktor při volbě strategie

Pohyblivá zadní křídla nemají jen bezprostřední vliv na dění na trati, ale týmy s nimi musejí počítat už v simulacích možného vývoje závodu.
Zadní křídlo je druhý nejdůležitější faktor při volbě strategie

Systém zadního křídla pro snížení odporu vzduchu (DRS) smějí jezdci používat v závodech, jen když mají před sebou soupeře s náskokem menším než jedna sekunda. Přesto jsou jeho dopady tak velké, že s ním týmy počítají už při volbě závodní strategie.

"DRS otevírá nové možnosti v oblasti strategií," potvrdil šéfinženýr Toro Rosso Laurent Mékies pro Eurosport. "Když děláme plán závodu, tak první faktor, který zvažujeme, je výkonnost pneumatik, pak DRS. Dřív bychom nezvažovali dřívější zastávku ze strachu, že se ocitneme za pomalejším vozem. DRS otevírá cestu různým strategiím."

Nastavitelné zadní křídlo podle Mékiese plní přesně to, co bylo při jeho zavedení do pravidel cílem. Usnadňuje předjíždění, ale nedělá z něj banalitu. Na běžných okruzích by se už nemělo stávat, že rychlejší auto uvízne za pomalejším na deset nebo dvacet kol.

"Má úspěch, protože je zóna pro jeho použití proměnlivá," připomněl Mékies. "V Číně jsme viděli, že FIA změnila podmínky jeho použití z pátku na sobotu. Dospěla k závěru, že je ta vzdálenost moc dlouhá a předjíždění moc snadné, takže zónu DRS zkrátila o 150 metrů. Doposud FIA umísťovala začátek zóny přesně tam, kde bylo třeba."

Co se týče nejdůležitějšího prvku při plánování strategií - pneumatik - nabídlo podle Mékiese Pirelli přesně to, co se od něj očekávalo. "Splnili cíl hlavně z hlediska diváka, protože umožnili odlišné závody. Podívaná se vrátila," dodal.

Další článek: Tým Lotus oficiálně potvrdil koupi automobilky Caterham

18:02 | Kdo bude ve vedení po prvním kole?
17:13 | Ricciardo dostal napomenutí za zdržení Strolla v Q1.
15:29 | Víkend Lewise Hamiltona: Sražený mechanik v tréninku, kontakt se zdí a poškozené přední křídlo v kvalifikaci, hodiny v rychlém kole (možná poškozené zadní křídlo).
13:35 | V Soči přestalo pršet a objevilo se dokonce sluníčko. Start kvalifikace snad ve 14:00 dle plánu.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink Bottas
2. trénink Bottas
Sobota 25. září 2021
3. trénink zrušen
Kvalifikace Norris
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00