Zadní křídlo budou jezdci moci použít v Sepangu na celé cílové rovince

FIA ve čtvrtek rozhodla o podmínkách použití nastavitelného zadního křídla v GP Malajsie. V závodě ho budou jezdci moci aktivovat jen na cílové rovince, ale zato na celé.
Zadní křídlo budou jezdci moci použít v Sepangu na celé cílové rovince

Zatímco původní odhady Mezinárodní automobilové federace ze zimních testů stanovily optimální délku úseku pro použití nastavitelného zadního křídla, které zvyšuje maximální rychlost vozu, na 600 metrů, v sezóně se ukázalo, že to pro předjíždění nestačí. V Melbourne prodloužila FIA zónu křídla před poslední zatáčku a v Sepangu dá jezdcům k dispozici téměř celou cílovou rovinku.

Sklopit zadní křídlo budou jezdci moci už 5 metrů za poslední zatáčkou, takže výhodu nižšího odporu vzduchu budou mít zhruba 900 metrů cílové rovinky do začátku brzdné zóny před první zatáčkou. Ztrátu na soupeře, která musí být menší než jedna sekunda, aby jezdec mohl křídlo na rovince aktivovat, bude FIA měřit 207 metrů před poslední zatáčkou. Federace vše znázornila v tomto dokumentu.

Jezdci proto očekávají, že v Sepangu bude mít zadní křídlo mnohem větší přínosy než v Albert Parku.

Další článek: HRT bude mít v Malajsii klíčové nové přední křídlo