Lotus je možná jediný z předních týmů, který nemá větší potíže s pneumatikami. Na všech okruzích mu doposud fungovaly dobře.
Získat dlouhodobě maximální výkon z pneumatik není snadné a pro většinu týmů to byl v úvodu sezóny problém. Zářným příkladem byla Grand Prix Bahrajnu, ve které se propadly stáje McLaren a Mercedes, přičemž na nejrychlejší ztrácely více než sekundu na kolo. A bylo to právě kvůli tomu, že pneumatiky na jejich vozech trpěly velkou degradací.
"Musíte se snažit, aby okno, ve kterém vaše auto podává dobré výkony, bylo co největší, abyste co nejlépe využili dostupné pneumatiky," vysvětloval technický ředitel Lotusu James Allison. "Všechny pneumatiky mají svá provozní rozpětí, a když máte štěstí, nebo když máte dobré auto, je možné většinu času udržet pneumatiky v tomto jejich provozním okně."
A jak se toho dá dosáhnout v praxi? "Věci, které vám umožní pracovat v provozním okně, jsou: dobře využitelný přítlak, mechanika zavěšení, která nepřetěžuje pneumatiky, a jezdci, kteří velmi dobře chápou potřeby pneumatik a nepřetěžují je. Každý tým se snaží tyto požadavky splnit a my nejsme jiní."
Lotusu se v tomto ohledu daří, takže nemá důvod si stěžovat. "Těší mě, že v letošních prvních čtyřech závodech - s výjimkou pátku ráno v Šanghaji, kde byla opravdu zima - jsme podle všeho vždy byli uvnitř pracovního rozpětí pneumatik," prozradil Allison. "To jsou čtyři různé tratě s různými teplotami a povrchy. Máme tedy štěstí, že je pracovní okno E20 podle všeho dost široké."
Vzhledem k dosavadní výkonnosti Lotus věří, že letos dokáže vyhrát závod.