Cadillac by měl v roce 2026 rozšířit startovní rošt F1. Odpověď na otázku, s jakými motory bude zpočátku závodit, je však zatím nejasná.
Formule 1 začátkem tohoto týdne oznámila, že se s automobilkou General Motors domluvila na tom, za jakých podmínek může v roce 2026 americká automobilka rozšířit se svojí značkou Cadillac startovní rošt a stát se jedenáctým týmem.
Již nyní je však jasné, že v prvních dvou sezonách svého působení v F1 nebude Cadillac závodit s vlastními motory, což znamená, že si bude muset pro sezony 2026 a 2027 najít dodavatele.
V prvopočátcích snah amerického projektu o vstup do F1 se počítalo s tím, že dodavatelem pohonných jednotek nového týmu bude automobilka Renault, potažmo její značka Alpine.
Od té doby se však změnilo mnohé. Kromě toho, že za novým týmem již nestojí Michael Andretti, Renault mezitím oznámil, že po sezoně 2025 s výrobou motorů pro F1 končí.
To znamená, že Cadillac, než začne využívat vlastní pohonné jednotky, bude muset využívat motory jiného výrobce.
Tím by se podle spekulací mělo stát Ferrari, které má od sezony 2026 dodávat motory pouze sobě a týmu Haas.
Skutečnost, že tyto zvěsti nejsou neopodstatněné, nyní potvrdil Mario Andretti, který v projektu GM figuruje coby poradce.
„Mluvíme o tom. Ještě to není definitivní, ale je to náš cíl a preference,“ uvedl Andretti pro americkou televizní stanici NBC News.
Šampion F1 z roku 1978 zároveň poukázal na to, že má na Ferrari historické vazby. Barvy Scuderie totiž v F1 hájil na začátku sedmdesátých let a následně i krátce v roce 1982.
„Moje historie s Ferrari, a stejně tak i vztahy s panem Ferrari, to vše hraje těmto plánům do karet. Je tu hned několik faktorů, které tomu dávají smysl,“ doplnil Američan.