Zachování MGU-H odrazuje nové výrobce, říká Cosworth

Vtipny jak se pri zavadeni tehle motohruz vsichni zaklinali, ze to je hlavne kvuli provazani s realnym provozem...A ted se zas pise, ze se MGU-H neda v realu pouzit. Velmi promyslene a vtipne. A jeste nam to kazi zavody

Charles Leclerc pejdaa  |  02. 10. 2018 19:07

Jak to je dlouho, co byl Cosworth v F1 a nikdo o něj neměl zájem?

Kdo z týmů současného pole by přešel k jinému dodavateli PJ ?
Ferrari, Mercedes, RB, TR, Renault... vyloučeno..
Sauber, Haas - tam jsou karty rozdáné a taky vyloučeno..
FI? Williams? to je budoucnost Mercedesu, tedy tyto týmy by si měl mercedes držet..

A nakonec zbývá přeběhlík Mclaren.. ten s PJ renault nic nesvede.. tak jedině on je potenciální zájemce o nového dodavatele PJ...

jumpman38  |  02. 10. 2018 12:56

cosworth jenom mlátí pantem, FIA jasně řekla, že vážný zájemce o vstup do motorářské sekce není. Ono je to i logické. Aston nemá ani peníze, ani know-how k výrobě špičkového motoru, cosworth nemá peníze, ale myslí si, že by měl know-how a oba chtějí aby jim jejich snažení financoval red bull, jenže ten má motory od hondy zadarmo, vypadá to, že příští rok už budou konkurenceschopní, takže proč by dávali peníze do nějakého nejistého podniku, jen aby se aston s cosworthem mohli znemožnit za jejich peníze?
Realita je taková, že žádný výrobce do F1 nechce, a pokud by FIA nutila současné dodavatele k vývoji nové pohonné jednotky jenom proto, aby možná mohl přijít další loser, ale nasrali by tím současné dodavatele, kteří by se mohli sebrat a jít do jiné serie, to asi nemůže nikdo myslet vážně...

Asi tak nejak. Jeste by se k Astonu a Cosworthu mohl pridat VW, ten kazdorocne mluvi o tom jak uvazuje o vstupu Kdyz prijde na skutky tak vsichni nic

RBHonda rychl. kvalda Aus 2019: | Po vyhrany kvalde zareju do zlucaru | Do 0,3s povinnost | Ztrata 0,3-0,7s zklamani | Vice jak 0,7s jebu RB-Honda do vejfucku, dam 3 zavody hajeni | RB-H 2019 vic jak 500b?

VW by do F1 nepustili akcionáři kvůli dieselgate. Ti se postarali, aby ukončil svoji účast v WRC a tam ty náklady byly minimálně o řád nižší než ve formuli jedna.

T.E.CH  |  02. 10. 2018 14:39

Mele, nemele, ten by motory asi i stavěl....jenže dodnes nikdo neřekl jaké.Tam je zakopaný pes....

jumpman38  |  02. 10. 2018 20:10

hele, FIA se odkopala a nechala uklouznout informaci, že žádný další vážný zájemce neexistuje. Pokud by to aston myslel vážně, tak těžko red bull přechází k hondě jako továrna.
Další věc je to, že je spoustu cest, jak usnadnit vstup novému dodavateli i při současných pravidlech. Pokud by FIA o to stála, tak nemůže být problém slíbit technologickou pomoc, kdy by nový výrobce dostal nějakou formou know-how současných výrobců za nějakou úplatu a závazek na dodávky za určitých podmínek. Určitě by s tím současní motoráři souhlasili spíš, než s úplně novými pravidly. Další cestou je, že by si zlanařili lidi z vývoje od současných motorářů (jak se ostatně děje i v současnosti mezi jednotlivými týmy) a ti by nějaké to know-how přinesli sebou. Tady je ovšem potíž ve financích, protože aston by se rád účastnil, ale nejlíp jen jako reklamní panel, aniž by musel cokoliv investovat...

Pořád se mluví jak F1 zlevnit a ona se naopak stává dražší a dražší. V posledních letech se téměř nepředjíždí a soupeří mezi sebou sotva tři týmy. Ať z toho udělají seriál Ferrari, Mercedes a RedBul protože ti ostatní jen paběrkují a kdoví jak dlouho ještě vydrží.

Ayrton Senna crazytunny  |  02. 10. 2018 12:45

Aston Martin tam byl jen proto, aby RB měl svýho špeha na jednáních o motorech a Cossworth vycouval jako první už snad někdy v březnu, kdy ještě vůbec ani obrys pravidel nebyl, tak co je to zase za výlevy....

No a hádejte, proč současní motoráři nechtějí odstranit MGU-H?
Není to jen o nákladech, které do toho vrazili, je to i o tom, že nikoho dalšího tam sami nechtějí. Vyhovuje jim tento status quo.

Já si myslím že je to hlavně o těch nákladech. Současné vychytávky na motorech byly hodně drahé a pokud chtějí výrobci peníze za vývoj zpět, musí se stávající stav co nejdéle udržet.

Já to chápu a nekritizuji to. Jen prostě na jedné straně tu každý říká něco o nákladech a stropu, ale tu nejdražší a na vývoj nejsložitější věc ponechají.
To je jako kdybys do Titanicu vyvrtal ještě díru na druhé straně trupu s odůvodněním, že by se bez toho loď příliš nakláněla.

Jenze vyrobci argumentuji tim, ze uz ty prachy utratili a ted by bylo drazsi vyvijet jinou jednotku nez ladit tuto. To se da dle meho pochopit. Chapal bych, kdyby proti tomu byla Honda, ktera ma zatim nejtezsi podminky, jeden tym a nejmene roku vyvoje, ale ani oni nejsou pro zruseni. Takze na tom asi neco bude. Kor kdyz si vyrobci muzou zkouset vyvoj takto slozite techniky

RBHonda rychl. kvalda Aus 2019: | Po vyhrany kvalde zareju do zlucaru | Do 0,3s povinnost | Ztrata 0,3-0,7s zklamani | Vice jak 0,7s jebu RB-Honda do vejfucku, dam 3 zavody hajeni | RB-H 2019 vic jak 500b?

Jak říkám - chápu to a nekritizuji to.
Jen to prostě nezapadá do konceptu "levnější" formule. Toť vše

Ja ti rozumim s mam stejny nazor. Ja chci videt, revolucni vyvoj a pokroky motoru a ten bez penez proste nepujde. Jen si myslim, ze levnejsi formule je a dle meho zustane jen dobra snaha. Neverim tomu, ze to nekdo dokaze ohlidat. Uz vidim, jak nejaky TOP tym, ktery ma prachy a bude chtit uspet bude chtit setrit v ramci fair-play, kor kdyz bude vedet, kde ho to nejvice pali a co je potreba zlepsit

RBHonda rychl. kvalda Aus 2019: | Po vyhrany kvalde zareju do zlucaru | Do 0,3s povinnost | Ztrata 0,3-0,7s zklamani | Vice jak 0,7s jebu RB-Honda do vejfucku, dam 3 zavody hajeni | RB-H 2019 vic jak 500b?


1 2

Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

13. října | Incident mezi Gaslym a Pérezem vyšetřován... přestože se fakticky nestal.
12. října | Alfa Romeo by měla brzy potvrdit jezdeckou sestavu pro příští rok. Očekává se, že zůstanou současní jezdci.
12. října | F1 bude od 10:00 na svém YouTube vysílat GP Japonska 2005

GP Japonska 2019

Pátek 11. října 2019
1. trénink Bottas (1:28.731)
2. trénink Bottas (1:27.785)
Neděle 13. října 2019
Kvalifikace Vettel (1:27.064)
Závod Bottas