Zachování MGU-H odrazuje nové výrobce, říká Cosworth

Vtipny jak se pri zavadeni tehle motohruz vsichni zaklinali, ze to je hlavne kvuli provazani s realnym provozem...A ted se zas pise, ze se MGU-H neda v realu pouzit. Velmi promyslene a vtipne. A jeste nam to kazi zavody

Charles Leclerc pejdaa  |  02. 10. 2018 19:07

Jak to je dlouho, co byl Cosworth v F1 a nikdo o něj neměl zájem?

Kdo z týmů současného pole by přešel k jinému dodavateli PJ ?
Ferrari, Mercedes, RB, TR, Renault... vyloučeno..
Sauber, Haas - tam jsou karty rozdáné a taky vyloučeno..
FI? Williams? to je budoucnost Mercedesu, tedy tyto týmy by si měl mercedes držet..

A nakonec zbývá přeběhlík Mclaren.. ten s PJ renault nic nesvede.. tak jedině on je potenciální zájemce o nového dodavatele PJ...

jumpman38  |  02. 10. 2018 12:56

cosworth jenom mlátí pantem, FIA jasně řekla, že vážný zájemce o vstup do motorářské sekce není. Ono je to i logické. Aston nemá ani peníze, ani know-how k výrobě špičkového motoru, cosworth nemá peníze, ale myslí si, že by měl know-how a oba chtějí aby jim jejich snažení financoval red bull, jenže ten má motory od hondy zadarmo, vypadá to, že příští rok už budou konkurenceschopní, takže proč by dávali peníze do nějakého nejistého podniku, jen aby se aston s cosworthem mohli znemožnit za jejich peníze?
Realita je taková, že žádný výrobce do F1 nechce, a pokud by FIA nutila současné dodavatele k vývoji nové pohonné jednotky jenom proto, aby možná mohl přijít další loser, ale nasrali by tím současné dodavatele, kteří by se mohli sebrat a jít do jiné serie, to asi nemůže nikdo myslet vážně...

Asi tak nejak. Jeste by se k Astonu a Cosworthu mohl pridat VW, ten kazdorocne mluvi o tom jak uvazuje o vstupu Kdyz prijde na skutky tak vsichni nic

RBHonda rychl. kvalda Aus 2019: | Po vyhrany kvalde zareju do zlucaru | Do 0,3s povinnost | Ztrata 0,3-0,7s zklamani | Vice jak 0,7s jebu RB-Honda do vejfuku, dam 3 zavody hajeni | RB-H 2019 vice jak 500b?

Pepan A1  |  02. 10. 2018 14:29

VW by do F1 nepustili akcionáři kvůli dieselgate. Ti se postarali, aby ukončil svoji účast v WRC a tam ty náklady byly minimálně o řád nižší než ve formuli jedna.

T.E.CH  |  02. 10. 2018 14:39

Mele, nemele, ten by motory asi i stavěl....jenže dodnes nikdo neřekl jaké.Tam je zakopaný pes....

jumpman38  |  02. 10. 2018 20:10

hele, FIA se odkopala a nechala uklouznout informaci, že žádný další vážný zájemce neexistuje. Pokud by to aston myslel vážně, tak těžko red bull přechází k hondě jako továrna.
Další věc je to, že je spoustu cest, jak usnadnit vstup novému dodavateli i při současných pravidlech. Pokud by FIA o to stála, tak nemůže být problém slíbit technologickou pomoc, kdy by nový výrobce dostal nějakou formou know-how současných výrobců za nějakou úplatu a závazek na dodávky za určitých podmínek. Určitě by s tím současní motoráři souhlasili spíš, než s úplně novými pravidly. Další cestou je, že by si zlanařili lidi z vývoje od současných motorářů (jak se ostatně děje i v současnosti mezi jednotlivými týmy) a ti by nějaké to know-how přinesli sebou. Tady je ovšem potíž ve financích, protože aston by se rád účastnil, ale nejlíp jen jako reklamní panel, aniž by musel cokoliv investovat...

r126pkp  |  02. 10. 2018 12:51

Pořád se mluví jak F1 zlevnit a ona se naopak stává dražší a dražší. V posledních letech se téměř nepředjíždí a soupeří mezi sebou sotva tři týmy. Ať z toho udělají seriál Ferrari, Mercedes a RedBul protože ti ostatní jen paběrkují a kdoví jak dlouho ještě vydrží.

Ayrton Senna crazytunny  |  02. 10. 2018 12:45

Aston Martin tam byl jen proto, aby RB měl svýho špeha na jednáních o motorech a Cossworth vycouval jako první už snad někdy v březnu, kdy ještě vůbec ani obrys pravidel nebyl, tak co je to zase za výlevy....

jurgenb  |  02. 10. 2018 12:30

No a hádejte, proč současní motoráři nechtějí odstranit MGU-H?
Není to jen o nákladech, které do toho vrazili, je to i o tom, že nikoho dalšího tam sami nechtějí. Vyhovuje jim tento status quo.

Pepan A1  |  02. 10. 2018 12:39

Já si myslím že je to hlavně o těch nákladech. Současné vychytávky na motorech byly hodně drahé a pokud chtějí výrobci peníze za vývoj zpět, musí se stávající stav co nejdéle udržet.

jurgenb  |  02. 10. 2018 12:46

Já to chápu a nekritizuji to. Jen prostě na jedné straně tu každý říká něco o nákladech a stropu, ale tu nejdražší a na vývoj nejsložitější věc ponechají.
To je jako kdybys do Titanicu vyvrtal ještě díru na druhé straně trupu s odůvodněním, že by se bez toho loď příliš nakláněla.

Jenze vyrobci argumentuji tim, ze uz ty prachy utratili a ted by bylo drazsi vyvijet jinou jednotku nez ladit tuto. To se da dle meho pochopit. Chapal bych, kdyby proti tomu byla Honda, ktera ma zatim nejtezsi podminky, jeden tym a nejmene roku vyvoje, ale ani oni nejsou pro zruseni. Takze na tom asi neco bude. Kor kdyz si vyrobci muzou zkouset vyvoj takto slozite techniky

RBHonda rychl. kvalda Aus 2019: | Po vyhrany kvalde zareju do zlucaru | Do 0,3s povinnost | Ztrata 0,3-0,7s zklamani | Vice jak 0,7s jebu RB-Honda do vejfuku, dam 3 zavody hajeni | RB-H 2019 vice jak 500b?

jurgenb  |  02. 10. 2018 12:54

Jak říkám - chápu to a nekritizuji to.
Jen to prostě nezapadá do konceptu "levnější" formule. Toť vše

Ja ti rozumim s mam stejny nazor. Ja chci videt, revolucni vyvoj a pokroky motoru a ten bez penez proste nepujde. Jen si myslim, ze levnejsi formule je a dle meho zustane jen dobra snaha. Neverim tomu, ze to nekdo dokaze ohlidat. Uz vidim, jak nejaky TOP tym, ktery ma prachy a bude chtit uspet bude chtit setrit v ramci fair-play, kor kdyz bude vedet, kde ho to nejvice pali a co je potreba zlepsit

RBHonda rychl. kvalda Aus 2019: | Po vyhrany kvalde zareju do zlucaru | Do 0,3s povinnost | Ztrata 0,3-0,7s zklamani | Vice jak 0,7s jebu RB-Honda do vejfuku, dam 3 zavody hajeni | RB-H 2019 vice jak 500b?

Pepan A1  |  02. 10. 2018 12:53

V F1 se logika hledat nedá. Už když se začala vést jednání o stávající generaci motorů, poukazoval jsem na to, že si některé týmy stěžovaly na vysoké náklady v F1. Na to FIA s Berniem zareagovali tím, že odkývali motory 2-3 x dražší než původní pohonné jednotky. Jo a to přirovnání k Titanicu sedí jako hrnec na prdeli.

Je tam vsechno. Si predstavte, ze tam nekdo nasypal tu miliardu do vyvoje, za rok se to zrusi a nejekej Cosworth by s nima pak vyjebal obyc. spalovakem s MGU-K. Zisk titulu nikde, prachy nikde. To nema logiku

RBHonda rychl. kvalda Aus 2019: | Po vyhrany kvalde zareju do zlucaru | Do 0,3s povinnost | Ztrata 0,3-0,7s zklamani | Vice jak 0,7s jebu RB-Honda do vejfuku, dam 3 zavody hajeni | RB-H 2019 vice jak 500b?

jumpman38  |  02. 10. 2018 20:24

meleš nesmysly, coswoth by s žádným současným motorem s nikým nevyjebal a to z jednoho prostého důvodu - nedokáže se vyrovnat současným dodavatelům. Ten problém je v současné DNA F1. Probíhá v ní totiž něco, čemu se říká "válečný vývoj" a na to není nikdo mimo současnou F1 připraven. To byl i největší problém Hondy, protože ti měli od mcl spoustu dat o mercedesu, ale podcenili rychlost vývoje v F1 a za zimu, kdy oni si sebevědomě mysleli, že mají menší motor s podobným výkonem jako mercedes, tak mercedes přes zimu našel takovou hromadu výkonu, že se japoncům zakulatili oči. A to stejné probíhalo v dalších sezonách, až v té minulé si dali říct a zaměstnali i lidi z jiných týmů a povedlo se jim chytit toho vývojového tempa a to Honda nebyla z té F1 zase tak dlouho.
Aston si myslí, že by s cosworthem dokázali postavit konkurenceschopnou jednotku, ale nechtějí za to utratit skoro žádné peníze, což je od počátku cesta do pekla. Ta spirála se v F1 roztáčí stále rychleji a s každou změnou pravidel se to ještě umocní. Mercedes do nové jednotky nainvestoval miliardu eur ještě před první sezonou a nese jim to ovoce (je tedy otázkou kolik z toho bylo do vývoje a kolik na úplatky činitelům FIA) pokud by došlo ke změně, tak se tahle částka ještě zvýší a nebude to jenom mercedes kdo ji bude muset vydat a je potom otázkou, zda za takových podmínek bude chtít někdo ze současných výrobců zůstat. Myšlenka levného motoru který vychází ze současných jednotek a která se vytvoří jenom tím, že se jim sebere MGU-H a tím to bude levné je nesmysl a cosworth, který nebyl schopen postavit ani konkurenceschopný 2,4 V8 by nikdy nezvládl postavit hybridní V6 turbo na úrovni současných výrobců a kdo by s něčím takovým chtěl jezdit, ikdyby to dostal zadarmo?

FoxPw  |  02. 10. 2018 12:06

4 výrobci motorů jsou až dost. V IndyCar jsou jen dva a taky to funguje.

No jenže v F1 to moc nefunguje. Nemůžeš srovnávat v tomhle Indy a F1. Tady jsou prostě 2-3 TOP teamy, většinou motoráři a ostatní nemají na titul (co na titul, na výhru alespoň v jednom závodě) nárok.


1 2

Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

18:00 | Dobrá zpráva: F1 bude vysílat živě první předsezónní testy. Špatná zpráva: V rámci F1TV, která není v ČR dostupná.
15:33 | Takhle si McLaren představuje F1 budoucnosti odkaz
22. ledna | Zdá se, že Ticktum má smůlu. Účastní se zimní asijské F3, ale body za super licenci podle Autosportu nedostane. FIA totiž požaduje, aby měla série alespoň 5 závodů a tato má jen 3.
22. ledna | Kuan-jü Čou bude vedle závodění ve F2 pracovat jako vývojový jezdec Renaultu. Čínský závodním prošel Jezdeckou akademií Ferrari.