Zachování MGU-H odrazuje nové výrobce, říká Cosworth

Pravděpodobnost, že bychom v roce 2021 viděli ve formuli 1 nové výrobce pohonných jednotek, je spíše mizivá.
Zachování MGU-H odrazuje nové výrobce, říká Cosworth

Formule 1 měla ambici nasadit v roce 2021 nové pohonné jednotky. Měly vycházet z těch současných, ale být jednodušší, levnější, hlasitější a usnadnit vstup novým výrobcům. Jednou z hlavních změn mělo být zrušení MGU-H.

Zatím to ale vypadá, že se nových pohonných jednotek nedočkáme. Dojde patrně jen k drobným úpravám pravidel – zvýšení množství paliva, otáček apod.

Kvalifikace by od příštího roku mohla mít čtyři části

Kvalifikace by od příštího roku mohla mít čtyři části

Výkonný ředitel Cosworthu Bruce Wood pro RaceFans uvedl, že zachování MGU-H odradí všechny zájemce o vstup do F1. Rekuperátor tepelné energie je velmi náročné vyrobit a zakomponovat. Mimo F1 s tímto zařízením nemá nikdo moc zkušeností. Je to také drahé a mimo F1 nepoužitelné.

Cosworth zvažoval, že by postavil pohonnou jednotku ve spolupráci s Astonem Martin. V tuto chvíli je to ale prakticky vyloučeno. 

„Určitě je to místo, ve kterém má jen málo lidí, včetně nás samotných, přímou zkušenost,“ řekl Wood o MGU-H. 

„Podle našeho názoru je to skvělá technologie, ale je překážkou, protože je tak drahá. A má velmi omezené uplatnění mimo motorsport.“

Současné týmy se podle Wooda postavily proti zrušení MGU-H. „Šel jsem na jedno z těch setkání a Arrivabene z Ferrari se postavil a řekl celkem výmluvně: ‚Pane FIA, utratili jsme v rámci tohoto souboru pravidel miliardu dolarů. Nemůžete to jen tak roztrhat a mít to jednodušší, protože takhle svět nefunguje.‛“

Wood také přiznal, že potenciální zájemce odrazuje také zkušenost Hondy, která do rozjetého vlaku nastoupila v roce 2015.

Foto: Getty Images / Charles Coates

Diskuze (22) Další článek: Kubica nebude na rozhodnutí Williamsu čekat věčně
20:00 | Niki Lauda opět opustil nemocnici, kde byl hospitalizován s chřipkou.
15. ledna | Závody v Evropě budou také letos začínat v 15:10.
15. ledna | Vedle Pascala Wehrleina by mohl na simulátoru Ferrari pracovat také Brendon Hartley.
15. ledna | Ferrari by mělo mít 17. února (den před testy) v Barceloně filmovací den.