Začátek sezóny byl jako na horské dráze, říká Hamilton

Lewis Hamilton z Mercedesu doufá, že zbytek sezóny bude z pohledu jeho výsledků stabilnější než začátek letošního ročníku formule 1, ve kterém se střídaly dobré výsledky s těmi špatnými.
Začátek sezóny byl jako na horské dráze, říká Hamilton

Třetím letošním vítězstvím ve Velké ceně Kanady stáhl Hamilton náskok Sebastiana Vettela na čele průběžného pořadí na 12 bodů. Před závodem v Montrealu přitom Hamilton ztrácel 25 bodů kvůli horším výsledkům v Rusku a Monaku.

Trojnásobný mistr světa také přiznal, že má Mercedes problém vytěžit během víkendu ze svého letošního vozu W08 plný potenciál, z posledních závodů však získal mnoho poznatků.

„Je to pro nás výzva dostat každý víkend vůz tam, kam potřebujeme,“ řekl Hamilton. „Myslím ale, že z Monaka a Kanady jsme se hodně poučili.“

„Pokud si po každém jednom závodě zachováme takovou pečlivost jako v posledních dvou týdnech, a to i když vyhrajeme, tak jsem si jistý, že můžeme pokračovat v boji a možná to nebude taková jízda nahoru a dolů jako na horské dráze.“

Hamilton už začíná chápat své problémy z Ruska a Monaka

Hamilton už začíná chápat své problémy z Ruska a Monaka

Hamilton vyzdvihl zejména schopnost týmu poučit se z náročného závodu v Monaku a naučené poznatky využít v dalším závodě v Kanadě.

„Týmový práce a inženýrství bylo mnohem lepší. Skutečně jsme pochopili, kde jsme udělali chybu. Přišli jsme na to, kde byla chyba ve voze a proč jsme nemohli více zapojit pneumatiky.“

„Přijeli jsme sem (do Montrealu) se skutečnými znalostmi, nejen s představou toho, čím by to možná mohlo být a 'něco vyzkoušíme'. Přišli jsme sem s tím, že opravdu víme, jak to opravit.“

Nejrychlejší kolo v Kanadě

V závěru Velké ceny Kanady zajel Hamilton také nejrychlejší kolo, čímž završil svůj kanadský Grand Slam.

Hamilton nyní řekl, že nejrychlejší kolo zajel zejména pro to, aby získal data. Jeho nejrychlejší kolo přitom bylo o sekundu rychlejší než jeho druhé nejrychlejší kolo v závodě.

„Nebylo to jen pro zábavu. Během závodu jsem skutečně nepotřeboval dostat vůz až na limit. Když se vrátím a mluvím s inženýry, tak musím zpět poskytnout informace. A během 70 kol na trati jsem těch informací získal spoustu.“

„Existuje řada různých módů, ve kterých může auto jeet. A tohle byl jednokolový mód, ve kterém musím dostat vůz skutečně na limit. Předně to bylo kvůli tomu, abychom zjistili, jak fungují pneumatiky. Probudí se k životu, bude to lepší, nebo horší, zareaguje vůz jinak při přejezdu přes obrubníky? Kdybych to kolo nezajel, tak bych po hodině a 45 minutách nebo kolik to bylo, vyšel s menším množstvím informací.“

Foto: Getty Images / Clive Mason

Diskuze (5) Další článek: Grosjean: V nabitém středu pole je potřeba jet na maximum
18:21 | Podle Auto Motor und Sport je závod v Miami v příštím roce nepravděpodobný. Kalendář by tak obsahoval jen 20 závodů.
16:03 | Daniel Ricciardo potvrdil, že ho v Německu pravděpodobně čekají penalizace (via AMuS)
16:03 | Vettel: Mám rád Kimiho, ale tohle rozhodnutí není v mých rukou. Charles bude mít skvělou kariéru, ale nemusí spěchat, je mladý.
14:52 | Šéf Haasu popřel, že by s Robertem Kubicou jednal o sedačce pro příští rok.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10