Začala opět dominance Mercedesu?

Mercedes vyhrál tři z posledních čtyř závodů. V Baku nevyhrál Hamilton pouze proto, že ho potkal problém s opěrkou hlavy. Je zpět dominance Mercedesu?

Rozdíl mezi Hamiltonem a Ferrari byl velký v kvalifikaci i v závodě. Mercedes navíc vyhrál vše od Kanady kromě Baku. Z vítězství by se tam ale Hamilton radoval také, kdyby ho nepotkaly problémy s opěrkou hlavy.

Spekuluje se, zda Ferrari neublížil zákaz spalování oleje nebo nestíhá ve vývoji. Příčina ale může být také z velké části na straně Mercedesu. Stříbrné šípy se naučily pracovat s pneumatikami.

„Tento víkend jsme dokázali využít plného potenciálu našeho auta, dokonce obou aut,“ řekl Hamilton. V tomto má Hamilton pravdu, protože druhým problémem Mercedesu bylo, že se každý víkend trápil jeden z jeho jezdců. 

Podle Hamiltona byl Silverstone prvním závodem, kdy byl vůz znatelně rychlejší než Ferrari. 

„Když jsme dříve v tomto roce vkročili do víkendu nesprávnou nohou, nedostali jsme auto do optimálního okna a nevyužili jeho výkonnost.“ 

Hamilton si myslí, že Ferrari se to vždy povedlo, proto bylo silné. „Ale se spoustou práce a analýzami jsme se začali posouvat vpřed – zvláště v posledních dvou, třech závodech.“

„Bylo to skvělé týmové úsilí v kombinaci s pneumatikami,“ řekl Toto Wolff. „Ale rád bych viděl, jak bude auto fungovat v Budapešti s nízkými rychlostmi a vysokými teplotami. Pak budeme mít možná úplnější obrázek.“

Klíč je v kvalifikaci, říká Vettel

„Je asi pravdou, že posledních pár závodů byl Mercedes trochu silnější, ale myslím, že opravdovým klíčem je kvalifikace,“ řekl Vettel.

„Jsou schopni přepnout motor a získají na nás tři až šest desetin na rovinkách. V Baku to bylo sedm desetin, v Rakousku půl sekundy. To je něco, co my nemůžeme udělat. Pracujeme na tom, ale nestane se to přes noc.“ 

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Renault před startem uklidňoval Palmera, že pojede i v Maďarsku

15:06 | Změny DRS zóny v Imole. Detekční bod se přesouvá z 40 metrů za 18. zatáčkou do 20 metrů před 17. zatáčkou. Aktivační bod z cílové rovinky na 60 metrů před 19. zatáčkou
11:33 | Stefano Domenicali pro Autosport vyloučil, že by F1 přešla v budoucnu na dvoudenní formát víkendu. Pro promotéry a prodej vstupenek to není výhodné.
11. dubna | První řadu pro druhý závod formule E v Římě obsadili nováčci Nick Cassidy a Norman Nato. Závod dnes začíná už ve 13:00.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink 11.00–12.00
2. trénink 14.30–15.30
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 18. dubna 2021
Závod 15.00