Začal vývoj udržitelného paliva

Formule 1 zahájila vývoj udržitelného paliva. Jeho podíl v budoucnu dosáhne 100 %.
Foto: Getty Images / Robert Cianflone
Začal vývoj udržitelného paliva | Foto: Getty Images / Robert Cianflone

Formule 1 chce v roce 2026 přijít s novou pohonnou jednotkou. Revulce se konat nebude, návrat k desetiválcům už vůbec ne. Nová pohonná jednotka bude vycházet z té současné a bude hybridní. To je jediné, co zatím víme jistě. Diskuse o podobě pohonných jednotek už začaly a možná budou uspíšeny. Je reálné, že v rámci „redbullovské dohody“ o zmrazení pohonných jednotek bude i klauzule, že nové pohonné jednotky přijdou o rok dříve – v roce 2025.

Ferrari otočilo. Souhlasí se zmrazením, ale má podmínky

Ferrari otočilo. Souhlasí se zmrazením, ale má podmínky

Kromě hrubé podoby nových pohonných jednotek víme ještě o jedné věci – nové spalovací motory budou používat udržitelné palivo.

Formule 1 chce být do roku 2030 uhlíkově neutrální. Množství CO₂, které vychází z výfuků monopostů tvoří jen nepatrný podíl (cca 0,7 %) celkového množství CO₂ produkovaného F1, ale je to samozřejmě nejviditelnější zdroj. Navíc to, co se automobilky naučí ve F1, mohou použít v sériové výrobě.

Zavedení udržitelných paliv není jediným opatřením. Na některých dalších (plasty v paddocku apod.) se už pracuje.

Wolff je proti vyrovnání výkonů motorů. Byla by to prý urážka

Wolff je proti vyrovnání výkonů motorů. Byla by to prý urážka

Nyní začal i vývoj paliv. FIA potvrdila, že výrobcům pohonných jednotek byly zaslány vzorky pro účely testování.

F1 pracuje na biopalivu druhé generace, což znamená, že je výhradně rafinováno s využitím biologického odpadu, který není určen pro lidskou nebo zvířecí spotřebu.

První sudy paliva pro testování a ověřování jsou už u výrobců pohonné jednotky F1.

„Naší nejvyšší prioritou udržitelnosti je nyní vytváření plánu pro hybridní motor, který snižuje emise a má skutečný přínos pro silniční vozy,“ uvedl Ross Brawn.

„Věříme, že máme příležitost to udělat s motorem nové generace, který kombinuje hybridní technologii s udržitelnými palivy. “

Další článek: Wolffa zaujal Alonso v R25. Formule 1 by se z toho měla něco naučit

14:05 | Steiner byl příliš velký pesimista. Tým stále pracuje na tom, aby Schumacher mohl do kvalifikace nastoupit. Šasi je ok, mění se převodovka. Tak jako tak ale odstartuje poslední (penalizace za převodovku).
13:56 | Alfa Romeo dostala za nebezpečné vypuštění Giovinazziho do jízdy Strollovi pokutu 5000 euro.
13:27 | Haas potvrdil, že Schumacher je v pořádku. Prošel kontrolou v lékařském centru. Při nárazu dosáhlo přetížení 30 G.
13:17 | Podle Steinera se Schumacher po nehodě v posledním tréninku nezúčastní kvalifikace.

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink Verstappen (1:17.555)
2. trénink Bottas (1:17.012)
Sobota 31. července 2021
3. trénink Hamilton (1:16.826)
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00