Začal vývoj udržitelného paliva

Formule 1 zahájila vývoj udržitelného paliva. Jeho podíl v budoucnu dosáhne 100 %.
Foto: Getty Images / Robert Cianflone
Začal vývoj udržitelného paliva | Foto: Getty Images / Robert Cianflone

Formule 1 chce v roce 2026 přijít s novou pohonnou jednotkou. Revulce se konat nebude, návrat k desetiválcům už vůbec ne. Nová pohonná jednotka bude vycházet z té současné a bude hybridní. To je jediné, co zatím víme jistě. Diskuse o podobě pohonných jednotek už začaly a možná budou uspíšeny. Je reálné, že v rámci „redbullovské dohody“ o zmrazení pohonných jednotek bude i klauzule, že nové pohonné jednotky přijdou o rok dříve – v roce 2025.

Ferrari otočilo. Souhlasí se zmrazením, ale má podmínky

Ferrari otočilo. Souhlasí se zmrazením, ale má podmínky

Kromě hrubé podoby nových pohonných jednotek víme ještě o jedné věci – nové spalovací motory budou používat udržitelné palivo.

Formule 1 chce být do roku 2030 uhlíkově neutrální. Množství CO₂, které vychází z výfuků monopostů tvoří jen nepatrný podíl (cca 0,7 %) celkového množství CO₂ produkovaného F1, ale je to samozřejmě nejviditelnější zdroj. Navíc to, co se automobilky naučí ve F1, mohou použít v sériové výrobě.

Zavedení udržitelných paliv není jediným opatřením. Na některých dalších (plasty v paddocku apod.) se už pracuje.

Wolff je proti vyrovnání výkonů motorů. Byla by to prý urážka

Wolff je proti vyrovnání výkonů motorů. Byla by to prý urážka

Nyní začal i vývoj paliv. FIA potvrdila, že výrobcům pohonných jednotek byly zaslány vzorky pro účely testování.

F1 pracuje na biopalivu druhé generace, což znamená, že je výhradně rafinováno s využitím biologického odpadu, který není určen pro lidskou nebo zvířecí spotřebu.

První sudy paliva pro testování a ověřování jsou už u výrobců pohonné jednotky F1.

„Naší nejvyšší prioritou udržitelnosti je nyní vytváření plánu pro hybridní motor, který snižuje emise a má skutečný přínos pro silniční vozy,“ uvedl Ross Brawn.

„Věříme, že máme příležitost to udělat s motorem nové generace, který kombinuje hybridní technologii s udržitelnými palivy. “

Další článek: Wolffa zaujal Alonso v R25. Formule 1 by se z toho měla něco naučit

18:20 | Poslední Nikita Mazepin dostal penalizaci 3 míst za zdržení Norrise v první části kvalifikace.
9:35 | Ferrari a celá F1 si dnes připomínají smrt Gillese Villeneuva, který před 39 lety boural v kvalifikaci v Zolderu.
7. května | Kvalifikaci formule 3 vyhrál Dennis Hauger. Roman Staněk obsadil 14. místo.
7. května | Tento víkend se jede také F3. Kvalifikace pátek od 13:55, Závod 1: Sobota od 10:35, Závod 2: Sobota od 16:45, Závod 3: Neděle od 12:05

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink Bottas (1:18.504)
2. trénink Hamilton (1:18.170)
Sobota 8. května 2021
3. trénink Verstappen (1:17.835)
Kvalifikace Hamilton (1:16.741)
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00