Začal se rodit úspěch Ferrari na trati už v září loňského roku?

Začal se rodit úspěch Ferrari na trati už v září loňského roku?

Až se bude hledat největší překvapení letošní sezóny, Ferrari bude nepochybně horkým kandidátem. Před letošní sezónou byste nenašli moc lidí, kteří Scuderii věřili.

V letošní sezóně přišla velká změna aerodynamických pravidel ale také širší pneumatiky. Právě nové obutí od Pirelli hraje letos klíčovou roli. Velká část týmů má problém dostat pneumatiky do správného provozního okna. Ferrari je na tom v tomto ohledu zřejmě vůbec nejlépe.

Psal se 1. srpen 2016 a ve Fioronu vyjel na trať vůz Ferrari z roku 2015. Nebyl to však obyčejný vůz. Ferrari, Red Bull a Mercedes rok staré vozy upravili takovým způsobem, aby na nich mohlo Pirelli testovat nové širší pneumatiky. Nešlo jen o změnu zavěšení, ale přibyly také prvky, které měly generovat větší přítlak – takový, jaký mají letošní vozy. V rámci prvních testů se zkoušely pneumatiky do mokra. Širší slicky Ferrari testovalo až v září. 

Podle Pirelli zvládlo Ferrari domácí úkoly s trochou nadsázky nejhůře – vůz produkoval nejmenší přítlak ze všech tří vozů. Z pohledu Maranella to ale možná byla nakonec nejlépe odvedená práce. 

U Mercedesu a Red Bullu se s tím moc nemazlili. Přidali na vůz prvky, které vůbec neodpovídaly letošním vozům a jsou dokonce i proti pravidlům – Red Bull například nasadil spodní křídlo (beam wing). Cílem bylo splnění zadání: generovat potřebný přítlak.

Ferrari sice generovalo nejmenší přítlak, ale nasadilo prvky, které se podobaly těm letošním – zapracovalo například na difuzoru, klapkách předního křídla nebo sklonu vozu. 

Podle Auto Motor und Sport se tak inženýři Ferrari mohli učit o letošních pneumatikách i voze. Scuderia nemá problémy s korelací dat. Všechny mouchy zřejmě vychytala ještě předtím, než začala letošní sezóna.

Na trati mělo Ferrari jako jediný vůz, který byl vzdáleně, ale přesto podobný tomu letošnímu a v tunelu vše srovnávalo s modelem letošního auta. 

Nutno podotknout, že vše bylo legální. Tým musel během testů plnit zadání Pirelli a to včetně nastavení vozu. Veškeré informace se pak dávaly všem týmům. 

Pilný Vettel

Kromě toho je zde ještě jeden aspekt. Nejvíce kol odjeli na širších pneumatikách v rámci těchto testů jezdci Mercedesu a Red Bullu – jednalo se však o nezkušeného Wehrleina a ještě méně zkušeného Gaslyho. Vettel odjel 2228 km, Räikkönen 1054 km. V případě závodních jezdců Mercedesu je situace diametrálně odlišná. Rosberg skončil, Hamilton odjel 50 km.

Testy širších pneumatik v roce 2016

  • Pascal Wehrlein (Mercedes): 3,248 km
  • Pierre Gasly (Red Bull): 2,494 km
  • Sebastian Vettel (Ferrari): 2,228 km
  • Sébastien Buemi (Red Bull): 1,190 km
  • Kimi Räikkönen (Ferrari): 1,054 km
  • Max Verstappen (Red Bull): 517 km
  • Esteban Gutiérrez (Ferrari): 480 km
  • Antonio Fuoco (Ferrari): 478 km
  • Nico Rosberg (Mercedes): 209 km
  • Daniel Ricciardo (Red Bull): 200 km
  • Lewis Hamilton (Mercedes): 50 km

Předseda představenstva Pirelli Marco Tronchetti Provera navíc potvrdil, že Vettel několikrát navštívili sídlo Pirelli v Miláně. „V rámci pravidel diskutoval o svých dojmech s inženýry,“ řekl. 

Ferrari tak mělo ještě před představením vozu maximum informací, aby postavilo silný vůz. Nebo dokonce mistrovský vůz?

Doporučujeme

Články odjinud