Začal se rodit úspěch Ferrari na trati už v září loňského roku?

Až se bude hledat největší překvapení letošní sezóny, Ferrari bude nepochybně horkým kandidátem. Před letošní sezónou byste nenašli moc lidí, kteří Scuderii věřili.
Začal se rodit úspěch Ferrari na trati už v září loňského roku?

V letošní sezóně přišla velká změna aerodynamických pravidel ale také širší pneumatiky. Právě nové obutí od Pirelli hraje letos klíčovou roli. Velká část týmů má problém dostat pneumatiky do správného provozního okna. Ferrari je na tom v tomto ohledu zřejmě vůbec nejlépe.

Výkonnost týmů ovlivňují pneumatiky. Ferrari má výhodu

Výkonnost týmů ovlivňují pneumatiky. Ferrari má výhodu

Psal se 1. srpen 2016 a ve Fioronu vyjel na trať vůz Ferrari z roku 2015. Nebyl to však obyčejný vůz. Ferrari, Red Bull a Mercedes rok staré vozy upravili takovým způsobem, aby na nich mohlo Pirelli testovat nové širší pneumatiky. Nešlo jen o změnu zavěšení, ale přibyly také prvky, které měly generovat větší přítlak – takový, jaký mají letošní vozy. V rámci prvních testů se zkoušely pneumatiky do mokra. Širší slicky Ferrari testovalo až v září. 

Podle Pirelli zvládlo Ferrari domácí úkoly s trochou nadsázky nejhůře – vůz produkoval nejmenší přítlak ze všech tří vozů. Z pohledu Maranella to ale možná byla nakonec nejlépe odvedená práce. 

Uspěje i v Kanadě? Máme univerzální vůz, shodují se Binotto a Gené.

Uspěje i v Kanadě? Máme univerzální vůz, shodují se Binotto a Gené.

U Mercedesu a Red Bullu se s tím moc nemazlili. Přidali na vůz prvky, které vůbec neodpovídaly letošním vozům a jsou dokonce i proti pravidlům – Red Bull například nasadil spodní křídlo (beam wing). Cílem bylo splnění zadání: generovat potřebný přítlak.

Ferrari sice generovalo nejmenší přítlak, ale nasadilo prvky, které se podobaly těm letošním – zapracovalo například na difuzoru, klapkách předního křídla nebo sklonu vozu. 

Podle Auto Motor und Sport se tak inženýři Ferrari mohli učit o letošních pneumatikách i voze. Scuderia nemá problémy s korelací dat. Všechny mouchy zřejmě vychytala ještě předtím, než začala letošní sezóna.

Na trati mělo Ferrari jako jediný vůz, který byl vzdáleně, ale přesto podobný tomu letošnímu a v tunelu vše srovnávalo s modelem letošního auta. 

Nutno podotknout, že vše bylo legální. Tým musel během testů plnit zadání Pirelli a to včetně nastavení vozu. Veškeré informace se pak dávaly všem týmům. 

Pilný Vettel

Kromě toho je zde ještě jeden aspekt. Nejvíce kol odjeli na širších pneumatikách v rámci těchto testů jezdci Mercedesu a Red Bullu – jednalo se však o nezkušeného Wehrleina a ještě méně zkušeného Gaslyho. Vettel odjel 2228 km, Räikkönen 1054 km. V případě závodních jezdců Mercedesu je situace diametrálně odlišná. Rosberg skončil, Hamilton odjel 50 km.

Testy širších pneumatik v roce 2016

  • Pascal Wehrlein (Mercedes): 3,248 km
  • Pierre Gasly (Red Bull): 2,494 km
  • Sebastian Vettel (Ferrari): 2,228 km
  • Sébastien Buemi (Red Bull): 1,190 km
  • Kimi Räikkönen (Ferrari): 1,054 km
  • Max Verstappen (Red Bull): 517 km
  • Esteban Gutiérrez (Ferrari): 480 km
  • Antonio Fuoco (Ferrari): 478 km
  • Nico Rosberg (Mercedes): 209 km
  • Daniel Ricciardo (Red Bull): 200 km
  • Lewis Hamilton (Mercedes): 50 km

Předseda představenstva Pirelli Marco Tronchetti Provera navíc potvrdil, že Vettel několikrát navštívili sídlo Pirelli v Miláně. „V rámci pravidel diskutoval o svých dojmech s inženýry,“ řekl. 

Ferrari tak mělo ještě před představením vozu maximum informací, aby postavilo silný vůz. Nebo dokonce mistrovský vůz?

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
9:23 | Charles Leclerc dnes slaví dvacetiny.
14. října | Lando Norris získal titul v F3. Příští rok by se mohl stát rezervním jezdcem McLarenu.
12. října | Hartley místo Gaslyho? Poslední Novozélanďan v F1 byl v roce 1984 Mike Thackwell.
12. října | IndyCar by příští rok mohla zavítat do Mexika.
11. října | Kubica dnes testoval Williams na okruhu v Silverstonu.

GP USA 2017

Pátek 20. října 2017
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 21. října 2017
3. trénink 18.00–19.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 22. října 2017
Závod 21.00

Nejčtenější články

Přítelkyně a manželky současných jezdců formule 1

Přítelkyně a manželky současných jez…

Kdo čeká v zákulisí nebo doma na jezdce formule 1? Podívejte se na manželky a přítelkyně současných jezdců.

12.  10.  2017 | | 53 N/A
Kdo nahradí Gaslyho v USA? Rodí se překvapivé jméno

Kdo nahradí Gaslyho v USA? Rodí se p…

Pierre Gasly by zatím podle nepotvrzených informací měl v USA chybět a pojede v Japonsku poslední dva závody super formule, ve které bojuje o titul.

12.  10.  2017 | | 27 N/A
Problémy Ferrari má řešit expertka na kovy

Problémy Ferrari má řešit expertka n…

Ferrari najalo expertku na kovy a chemikálie, která má pomoci oddělení kontroly kvality.

11.  10.  2017 | | 26 N/A
Štiplavý vzkaz do Wokingu: Jsme už blízko Renaultu, chlubí se Honda

Štiplavý vzkaz do Wokingu: Jsme už b…

Odchází McLaren od Hondy zbytečně? V Japonsku si to tak trochu nepřímo myslí. Podle Hasegawy jsou totiž už blízko Renaultu.

11.  10.  2017 | | 82 N/A
Mercedes loni hrozil svým jezdcům vyhazovem

Mercedes loni hrozil svým jezdcům vy…

Nevýkonný ředitel Mercedesu Niki Lauda prozradil, že tým v loňském roce po vzájemné kolizi v prvním kole Velké ceny Španělska pohrozil svým jezdcům Lewisi Hamiltonovi a Niku Rosbergovi vyhazovem, pokud se bude podobný incident opakovat.

15.  10.  2017 | | 22 N/A