Romain Grosjean před rokem strávil 28 sekund v hořícím voze Haasu.
Hořící vůz formule 1? Ale určitě. Vídali jsme hořící brzdy, motor nebo jinou část pohonné jednotky. Před rokem a jedním dnem jsme si mysleli, že celý vůz formule 1 v plamenech v dnešní době skončit nemůže. Přímo ohrožení života jezdce ohněm jsme vídali jen na historických záběrech. Nárazové struktury i palivové nádrže jsou dnes na úplně jiné úrovni. Velká cena Bahrajnu nás ale vyvedla z omylu.
Romain Grosjean měl štěstí nejen na bezpečnostní prvky, ale také na místo nehody (medical car tam byl prakticky okamžitě) i pozici monokoku v bariéře, která mu umožnila se z plamenů dostat vlastními silami.
Pro Grosjeana to byl poslední závod ve F1. Mercedes mu slíbil soukromý test, kterým by se měl s F1 rozloučit. Kvůli covidu i Grosjeanovým závazkům v IndyCar k němu ale zatím nedošlo... snad příští rok.
Přibližný časový sled událostí
- Náraz do bariéry, vůz začíná hořet
- + 9 sekund: na místo nehody přijíždí medical car
- + 15 sekund: maršál (hasič) za bariérou začíná hasit
- + 22 sekund: hasit začíná druhý maršál z druhé strany (z tratě)
- + 28 sekund: začíná hasit třetí maršál
- + 28,5 sekund: Grosjean vychází z plamenů
To nejdůležitější o nehodě