Za zlepšením Red Bullu stojí velké úpravy, nikoliv jen dvojité DRS

Za zlepšením Red Bullu stojí velké úpravy, nikoliv jen dvojité DRS

Podle technického ředitele McLarenu Paddyho Lowa není přínos tohoto řešení tak velký, jak by se možná mohlo na první pohled zdát.

Počátkem série asijských závodů šla forma rakouské stáje rapidně nahoru. Sebastian Vettel získal v posledních dvou velkých cenách plný počet bodů a v Koreji má nakročeno k dalšímu dobrému výsledku, neboť v dnešní kvalifikaci společně s týmovým kolegou Markem Webberem vybojoval pro svou stáj letos již podruhé kompletní první řadu.

Přitom to byl právě Red Bull, který ještě před měsícem v kvalifikacích poměrně zaostával. Od té doby ale inženýři rakouské stáje vůz RB8 významně pozměnili, přibylo mimo jiné i takzvané dvojité DRS.

Technický šéf McLarenu Paddy Lowe nicméně odmítá, že by hlavní zásluhu na náhlém zlepšení Red Bullu mělo pouze dvojité DRS. Je to dáno spíše díky mnoha aerodynamickým úpravám, které tým z Milton Keynes na svém monopostu provedl v několika posledních týdnech.   

"Vypadá to, že se svým vozem dobře pokročili - ale pochybuju, že je to všechno jen díky tomu jejich systému. Vlastně o tom dost silně pochybuju. Je to celkovým vývojem," vysvětluje Paddy Lowe na stránkách Autosportu.

Ve srovnání s F-průduchem, se kterým přišel do formule 1 před dvěma lety McLaren, není přínos dvojitého DRS až tak velký. Navíc je nutné zvážit také jeho váhu. "Jedna z věcí, kterou zjistíte, je, že s něčím takovým je výkonnostní rozdíl celkem nevýznamný. Proto jste neviděli tolik aut, která by ten systém měla. Co tím můžete získat (z hlediska aerodynamiky), můžete ztratit kvůli váze," podotýká technický šéf McLarenu.

Doporučujeme

Články odjinud