Vyšetřovatelé smrtelné nehody Dana Wheldona v Indycar zveřejnili výsledky své práce. Důvodem tragédie podle nich nebyl jeden faktor.
Dan Wheldon zahynul 16. října při hromadné nehodě během závodu série Indycar na Las Vegas Motor Speedway. "Došlo k takovému souběhu několika faktorů, které ale nejsou v závodech ojedinělé, že to stálo Dana život," řekl provozní ředitel závodní série Brian Barnhart. "Je to tragédie, soucítíme se Danovou rodinou a podporujeme ji."
V osudový okamžik došlo k nehodě 15 vozů. Wheldon nemohl jet ve spodní části dráhy, protože ta byla zablokovaná, takže vůz nasměroval ke vnější straně trati. Dostal se ale do kontaktu s levou zadní pneumatikou vozu č. 83, což ho katapultovalo do vzduchu. Britský jezdec před kontaktem brzdil, ale nestačilo to.
Poté, co se Wheldonův vůz ocitl ve vzduchu, dopadl pravým bokem na trať a řítil se pozadu směrem k bezpečnostním bariérám. Postupně se auto nasměrovalo tak, že letělo natočené na bok ve směru jízdy a horní stranou, tedy otevřenou částí kokpitu, kde je jezdcova hlava, paralelně k bariérám.
Pak došlo k nárazu. Jelikož byl Wheldonův vůz natočený na bok, narazil horní stranou do sloupu na vnější straně trati, přičemž přímý zásah dostala jezdcova hlava, což bylo neslučitelné se životem.
"Několik faktorů se spojilo v nešťastnou souhru okolností a ani jeden z nich není možné označit za jedinou příčinu nehody," řekl šéf série Randy Bernard. "Z tohoto důvodu není možné s jistotou říct, jestli by byl výsledek jiný, kdyby jeden nebo více z těchto faktorů neexistovaly."
"Náraz do oplocení, který měl za následek Danovo smrtelné zranění, byl důsledkem místa, směru a orientace vozu, které způsobily předchozí události."
Bernard je přesvědčený, že se taková nehoda může stát na jakékoliv trati. Dodal ale, že je třeba se zamyslet nad věcmi, jako je velký počet vozů na krátkém okruhu, jehož geometrie umožňuje jet naplno po celé jeho šířce. Pořadatelé potvrdili, že se Indycar příští rok do Las Vegas nevrátí, okruh nepovažují za bezpečný.