Max Verstappen vyhrál po startu z 10. místa Velkou cenu Maďarska a navýšil svůj náskok na čele průběžného pořadí mistrovství světa formule 1 na 80 bodů.
Kvůli problému s motorem nedokázal Verstappen zajet ve třetí části sobotní kvalifikace konkurenceschopný čas a do závodu tak startoval až z desáté pozice.
Úzký a klikatý okruh u Budapešti je známý tím, že se na něm předjíždí těžce. Verstappenovi se ale povedl start a postupně se dostal i před další své soupeře.
Krátce poté, co předjel i Charlese Leclerca a dostal se na provizorní první místo, se ale Verstappen ve 42. kole na výjezdu ze 13. zatáčky roztočil. 360stupňovou piruetou ale pokračoval bez většího zdržení v závodě. Chybou sice ztratil pozici ve prospěch Leclerca, krátce poté si ale s druhým mužem průběžného pořadí poradil znovu.
Verstappen hodiny připsal problému se spojkou. „Trochu jsem měl problémy s řazením a se spojkou. Museli jsme změnit pár věcí, abychom nespálili spojku, což nás stálo trochu výkonnosti. Myslím, že mě to na výjezdu z té zatáčky zaskočilo, naštěstí jsem ale zvládl otočku o 360 stupňů, takže jsem ztratil jednu pozici,“ řekl Verstappen, který si připsal osmý letošní triumf.
„Doufal jsem, že bych se mohl přiblížit stupňům vítězů, panovaly ale velmi složité podmínky. Myslím, že jsme měli opravdu dobrou strategii. Dobře jsme reagovali a vždy jsme zajeli do boxů ve správný čas. Měli jsme dobrá také výjezdová kola z boxů,“ popsal Verstappen klíčové prvky svého 28. vítězství kariéry.
Pérez pátý
Verstappenův týmový kolega z Red Bullu Sergio Pérez dojel na pátém místě.
Mexičan v sobotní kvalifikaci vypadl už ve druhé části, což se mu stalo potřetí z posledních pěti kvalifikací, a do závodu vyrážel za Verstappenem z 11. místa.
„Po kvalifikaci se zdálo, že by to pro nás mohl být špatný víkend, ale získali jsme dobré body a bylo zábavné bojovat s mercedesy a ferrari,“ řekl Pérez.
„Byl to zrádný závod, hlavně ke konci, kdy se změnily podmínky a během virtuálního safety caru, kdy se všem ochladily pneumatiky. Celkově jsme měli na VSC trochu smůlu, protože jsme se mohli dostat před Carlose (Sainze) a George (Russella) a cítil jsem, že se k nim ke konci závodu dostaneme blíže.
„V posledním stintu jsem se cítil mnohem silnější a kdyby byl závod o pár kol delší, myslím, že jsem mohl být s Maxem na stupních vítězů.“