Podle sportovního šéfa Pirelli Paula Hemberyho je jen otázkou času, než jezdci a týmy přijdou na to, jak pracovat s letošními pneumatikami. Pak je přestanou kritizovat.
O pneumatikách se v posledních týdnech diskutuje především kvůli nespokojenosti Michaela Schumachera, který vyjádřil názor, že Pirelli až příliš zasahuje do vývoje závodů a potažmo i šampionátu.
"Uvidíme, co se bude dít během testů v Mugellu," řekl Hembery v rozhovoru s Jamesem Allenem. "Uvidíte, že týmy budou velmi tvrdě pracovat na tom, aby pneumatikám porozuměly. Podle mě se o pneumatikách bude diskutovat čím dál méně a celé se to vyřeší samo."
"Jsme na začátku sezóny. Na začátku té loňské se hodně diskutovalo a za dva až tři závody se už takhle diskutovat nebude. Protože inženýři přijdou na to, jak maximalizovat výkonnost vozu, najdou vyvážené nastavení a zavládne relativně normální stav."
Hembery ovšem odmítl, že by pneumatiky byly pro jezdce tak omezující, jak říká Schumacher. "Je to stejné pro všechny a pořád platí, že nejlepší piloti a inženýři vyhrají. Jezdíte v rámci možností svého kompletu. Pokud je ten komplet omezován pneumatikami, jezdíte na 100 % možností toho kompletu."
"Pokud byste jezdili jen na 70 až 80 % možností toho kompletu, jak bylo řečeno, neměli byste žádné výsledky. Podívejte se na Räikkönena, dva roky jezdil v rallye, takže utrpěl tu největší změnu, a přesto ihned získal druhé místo."
Na závěr Hembery připomněl, že Pirelli dělá jen to, co po něm formule 1 žádá. "Byli jsme požádáni, ať vytvoříme tyto výzvy. Pokud po nás tento sport bude chtít jednu zastávku v boxech a nulovou degradaci pneumatik, dokážeme to také. Ale možná mají lidé krátkou paměť, tento sport byl v úpadku, nikdo ho nesledoval."
"Nepředjíždělo se. Víme, že většina fanoušků chce vidět předjíždění. Například když se jelo naposledy v Bahrajnu, došlo k 15 předjetí, letos jsme jich měli 73. To pro ilustraci, jak se věci změnily. Snažíme se jen dělat to, o co jsme byli požádáni."