Podle Christiana Hornera stála za nepovedenou zastávkou Verstappena v Monze lidská chyba, která souvisela s novou regulací FIA.
Týmy obvykle uvádí, že dobrá zastávka v boxech trvá pod 3 sekundy. V Monze jsme viděli pod 3 sekundy 9 z 22 zastávek.
Red Bull je v této disciplíně dlouhodobě nejlepší. V Monze se mu však zastávka Verstappena vůbec nepovedla. Trvala 11,1 sekundy. Ideální nebyla ani u Hamiltona, který stavěl o dvě kola později. Trvala 4,22 sekundy.
FIA na konci června informovala týmy, že z bezpečnostních důvodů přistoupí ke zpomalení zastávek v boxech a k odstranění některých prvků automatizace. Nařízení je platné od Belgie.
„Při naší zastávce v boxech došlo k ojedinělé lidské chybě, která byla důsledkem nové technické směrnice, ale přesto je to něco, z čeho se musíme poučit,“ napsal Horner ve svém pravidelném sloupku na webových stránkách Red Bullu.
„Tato pomalá zastávka vyřadila Maxe ze synchronizace s místem, kde měl být na trati. Mercedes tuto situaci ještě zhoršil, když zaváhal při vlastní zastávce na Hamiltonově voze, což znamenalo, že se oba dostali blízko sebe.“
Penalizaci měli dostat oba
Verstappen dostal penalizaci a v Soči na startu přijde o tři místa. Od incidentu uplynulo několik dní a emoce opadly. Horner přesto názor nezměnil.
„I dnes sdílím stejné přesvědčení – oba v tom hráli roli a je těžké přisuzovat vinu jedné straně více než druhé. Pokud chtěla FIA vydat nějaké rozhodnutí, mohla uložit stejný trest oběma jezdcům, ale chyba byla shledána spíše na Maxově straně, a protože závod nedokončil, jedinou možností bylo udělit mu trest na startovním roštu, což akceptujeme.“
Horner byl rád, že Verstappen a Hamilton z incidentu vyvázli bez zranění.
„Byl to nepříjemný náraz, ale oba jezdci mohli okamžitě potvrdit, že jsou v pořádku. Když se Lewis snažil couvnout a vrátit se do závodu, ani medical car neviděl potřebu nasazení. Jsem vděčný, že svatozář odvedla svou práci. Myslím, že i ti nejhlasitější pochybovači teď na ní změnili názor.“