Kanaďané uzavřeli vyšetřování nehody, při které zemřel během letošního závodu v Montrealu traťový maršál Mark Robinson, a vyvodili závěry.
Robinson podlehl zraněním, která mu přejetím způsobil jeřáb odstraňující monopost Estebana Gutiérreze u první šikany.
Vyšetřovací komise dospěla k závěru, že je na vině způsob přepravování vozů a špatné řízení bezpečnosti práce.
Robinson měl za úkol uchycení monopostu a jeho stabilizaci při transportu. Jenomže právě při transportu skončil pod koly jeřábu, který mu způsobil smrtelná zranění.
Komise nařídila několik opatření. Za prvé musí být řádně proškolení řidiči jeřábů, a to podle platných vládních nařízení, zákonů a nařízení výrobce jeřábů.
Dále musí pořadatelé zajistit, že veškeré používané vybavení bude v souladu s požadavky výrobce jeřábu a bude používáno podle jeho nařízení. Vybavení musí být v dobrém stavu a vybaveno bezpečnostními prvky.
A konečně pořadatelé musí vymyslet jinou metodu pro transport závodních vozů, tu dosavadní komise zakázala. Nová bude podléhat schválení.
Za smrtelnou nehodu dostanou pořadatelé pokutu, jejíž výše bude teprve stanovena.