Za šestiválci stojí jednotně výrobci a týmy, pochválil Whitmarsh

Šéf McLarenu Martin Whitmarsh považuje dohodu o šestiválcových motorech za velký krok pro celou F1. Podařilo se najít kompromis, který uspokojil všechny.
Za šestiválci stojí jednotně výrobci a týmy, pochválil Whitmarsh

Ještě před několika dny byla formule 1 rozhádaná kvůli motorům. Renault a FIA chtěly čtyřválce, Ferrari navrhovalo šestiválce, Mercedes chtěl odklad a Cosworth by raději neměnil pohonné jednotky vůbec, protože má málo peněz.

Nakonec se všechny strany dohodly, že od roku 2014 budou v královně motorsportu používány přeplňované šestiválce o objemu 1,6 litru. "Důležité je, že máme dohodu mezi výrobci," hodnotil Whitmarsh. "Všichni se na tomhle dohodli a podpořili to, což je velmi pozitivní."

"Souhlasily s tím i týmy. Jednoznačně s tím včera souhlasila Komise F1, což je pozitivní, protože tu byly různé názory. Dosáhnout konsenzu mezi všemi stranami je velmi pozitivní."

Šéf McLarenu je přesvědčený že jsou šestiválce dostatečně atraktivní a zároveň relevantní pro silniční vozy, aby formule 1 přilákala další výrobce agregátů.

"Je správné si zachovat to, co máte, což se nám myslím s touto dohodou podařilo," řekl. "V zájmu formule 1 doufám, že pro další výrobce budou tato pravidla relevantní, zajímavá a stimulující, aby je ve svém důsledku přivedla v budoucnu do formule 1."

V oblasti motorů přijdou první změny už tento týden, vozy musí nastoupit do závodu se stejnou mapou motoru, jako měly v kvalifikaci. FIA se tak snaží zabránit extrémnímu foukání difuzorů. McLaren doufá, že mu to pomůže stáhnout náskok Red Bullu.

"Tento víkend nastanou jisté změny, FIA aplikuje přísná pravidla parc fermé, takže do závodu nastoupí stejná auta, jako byla v kvalifikaci. To je pro nás slibné. Ale musíme předpokládat, že všichni tvrdě pracovali," uvedl.

Všechny týmy se snaží minimalizovat dopady změn na svoji výkonnost, a to i v souvislosti s další úpravou pravidel, která bude platit od Británie. Na Silverstonu už nebude možné foukat difuzor výfukovými plyny, když jezdec nemá sešlápnutý plynový pedál. Ale technické detaily opatření stále nejsou známé.

"Podle toho, co vím, tak týmy stále diskutují s FIA a v příštích deseti dnech se nám dostane upřesnění," uvedl Whitmarsh. "Mechanicky budeme auto dál vyvíjet a aerodynamicky... Mapování motoru se určitě změní a my ho změníme v souladu s pokyny, jakmile budou jasné."

Další článek: Soud zamítl odvolání skupiny Lotus v kauze Lotus

9:27 | Narozeniny dnes slaví Esteban Ocon (25) a také Damon Hill (61)
20:24 | Kvjat v Magny-Cours testoval s Alpine pneumatiky pro příští rok (do mokra a přechodných podmínek). Včera odjel 91 kol, dnes byl test zrušen pro technické problémy.
19:18 | Ještě to není oficiální, ale podle The Times bude Turecko vyřazeno z červeného britského seznamu, což znamená pro britské zaměstnance týmů a F1 mírnější režim po návratu. GP Turecka by se tak na začátku října měla konat.