Za selháním zavěšení na Norrisově voze byly přehřáté brzdy

Lando Norris musel v Kanadě odstoupit po pár kolech kvůli selhání pravého zadního zavěšení. V Kanadě, kde je to ke zdi vždy velmi blízko, to není nic neobvyklého. Norris však kontakt se zdí neměl.
Za selháním zavěšení na Norrisově voze byly přehřáté brzdy  | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Lando Norris v závodě odstavil svůj vůz na výjezdu z boxů. Ze zadní části jeho mclarenu také vyšlehly plameny, což samozřejmě v případě klasického ulomeného kola není zrovna obvyklé. Pro tým to mohlo být celkem dobré vodítko.

McLaren situaci prověřoval a primární příčina byla skutečně v oblasti brzd. „Měli jsme vysoké teploty v brzdách,“ řekl mluvčí týmu pro Motorsport.com.

Na voze tak propukl menší lokalizovaný požár. „Bylo to v oblasti, kde není žádný průtok vzduchu, takže se to neuhasilo. Překročili jsme teploty, které dokáže uhlík vydržet a to vedlo k tomu, že zavěšení povolilo.“

„Je nám jasné, co se stalo. Není to trvalý problém. Šlo o jedinečnou událost.“

Problémy s brzdami měl také Sainz, který musel do boxů. V jeho případě ale šlo o něco jiného. Brzdový kanálek ucpala fólie z helmy, což vede k okamžitému přehřátí brzd. Sainz měl štěstí v neštěstí, že se dokázal dostat do boxů.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Fotogalerie: GP Francie 2018 a pohled do historie závodů v zemi galského kohouta

10:25 | Třetí současný jezdec pojede virtuální Le Mans. K Norrisovi a Verstappenovi (se stejným vozem) se připojí také Pierre Gasly, který bude v týmu třeba s Vergnem.
9:39 | Obrat McLaren Group v prvním čtvrtletí: 2019: 284 milionů liber 2020: 109 milionů liber
22. května | F1 potvrdila, že stále jedná s britskou vládou o pořádání závodů. Nyní je komplikuje nutnost karantény po přicestování do země...
22. května | Podle Sky Sports by se v Silverstonu mohlo jet později v létě, až skončí opatření (nutnost karantény po příjezdu do země). Šéf okruhu je v tomto optimistický.