Za Ricciardovým odchodem byl i způsob, jakým Red Bull řešil kolizi v Baku

Daniel Ricciardo nyní přiznal, že svou roli v jeho rozhodnutí přestoupit pro letošní sezónu formule 1 k Renaultu sehrál i způsob, jakým jeho bývalý tým Red Bull přistoupil k jeho kolizi s týmovým kolegou Maxem Verstappenem v Baku během loňské Velké ceny Ázerbájdžánu.
Za Ricciardovým odchodem byl i způsob, jakým Red Bull řešil kolizi v Baku

Ricciardo s Verstappenem spolu bojovali na trati během závodu v ulicích Baku, když mezi oběma došlo ke kolizi. Vedení týmu tento incident velmi rozčílil a oba piloti se za trest museli osobně omluvit všem zaměstnancům továrny týmu Red Bull v Milton Keynes.

Když nyní promluvil o okolnostech, které jej vedly k rozhodnutí přestoupit pro letošní sezónu k továrnímu týmu Renault, Ricciardo řekl, že podle něj nebylo spravedlivé, když Red Bull jeho a Verstappena za kolizi obviňovali stejně.

„Nemohu vám říct, kolik malých dílků tvoří to puzzle, myslím ale, že (Baku) bylo jedním z těch malých kousků. Oba jsme o tom mluvili, ale z mého pohledu jsem neudělal chybu, ačkoliv jsem byl tím, kdo jej (Verstappena) trefil. Myslím, že většina lidí viděla dvojitý pohyb,“ říká Ricciardo.

Ricciardo: Za mým přestupem do Renaultu byla i obava z Hondy

Ricciardo: Za mým přestupem do Renaultu byla i obava z Hondy

„Dokonce ještě předtím tam byla spousta kontaktů a myslím, že mnoho lidí si myslí, že to trvalo příliš dlouho. Myslím, že způsob, jakým to v té době bylo řešeno, se mi příliš nelíbil. Byla to taková věc, která mě znepokojovala,“ popisuje Australan.

„Měl jsem pocit, že vina byla na obou stranách stejná. A možná jsem jen tvrdohlavý závodník, ale já neměl pocit, že jsme na tom incidentu měli oba stejný podíl.“

I přes jeho znepokojení z reakce Red Bullu na kolizi jezdců v Baku Ricciardo přiznává, že s Verstappenem nikdy neměl osobní problém. Neměl ani pocit, že by Nizozemec hrál politickou hru.

„Nemyslím si, že Max politikařil. Max je Max. I teď, když už je po všem a já si nemusím dávat pozor na to, co řeknu, to bylo opravdu dobré.“

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Další článek: Zraněný mechanik Ferrari se od nové sezóny F1 vrací k týmu

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web

GP Belgie 2019

Pátek 30. srpna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 31. srpna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. září 2019
Závod 15.10