Za problémy s pneumatikami si může Red Bull sám, brání se Pirelli

Pirelli odmítá jakoukoliv vinu za potíže s předními pneumatikami, které měl v belgické Grand Prix Red Bull Racing. Tým si je zavinil sám tím, že nerespektoval doporučení v oblasti nastavení.
Za problémy s pneumatikami si může Red Bull sám, brání se Pirelli

Pirelli v sobotu večer zjistilo, že jsou přední pneumatiky na vozech Red Bullu ve špatném stavu, trpěly velkým množstvím puchýřů. Způsobilo je špatné nastavení vozu. Red Bull měl možnost před závodem přezout a změnit nastavení, ale musel by startovat z pit lane. To neudělal.

Pirelli se ale nelíbí, že bylo s problémy Red Bullu spojováno. "Nejsme rádi, že jsme stavěni do takové pozice," řekl sportovní šéf italského výrobce Paul Hembery. "Je to neférové. Samozřejmě se tomu dalo vyhnout. Týmy mají možnost startovat z boxové uličky s jiným nastavením a novou sadou pneumatik. Red Bull se rozhodl to neudělat. Na to samozřejmě měli právo. Náš problém je, že na bocích pneumatik je naše jméno, a s tím musíme žít."

Podle Pirelli si totiž Red Bull způsobil potíže sám. I když Hembery uznal, že částečně na vině bylo počasí, které týmům nemužnilo řádně testovat na suchu. "Byli jsme v situaci, kdy jeden tým překračoval hranice našich doporučení, a my jsme se domnívali, že to v závodě způsobí problémy a puchýře na pneumatikách."

Red Bull zašel moc daleko s odklonem předních kol, překročil Pirelli doporučený limit čtyř stupňů. "Mezí úhlem odklonu kol a tvorbou puchýřů byla napříč týmy dobrá korelace," potvrdil Hembery.

Šéfdesignér Red Bullu Adrian Newey po závodě přiznal, že měl jeho tým skutečně obavy o bezpečnost jezdců, protože podle poznatků Pirelli hrozilo selhání pneumatik. Red Bull ovšem nechtěl ztratit své startovní pozice, takže žádné změny na vozech po kvalifikaci neudělal.

"Musím říct, že to byl jeden z nejstrašidelnějších závodů, kterých jsem se kdy účastnil," řekl Newey pro BBC. "Měli jsme strach, protože musíme především zajistit bezpečnost jezdců, přičemž se snažíte rozhodovat tak, abyste příliš neutrpěli po výkonnostní stránce. Z mého pohledu to bylo velmi těžké rozhodnutí a na konci závodu se mi hodně ulevilo, že byli oba jezdci v bezpečí."

Diskuze (22) Další článek: Hamilton přiznal vinu za kolizi s Kobajašim
13:38 | Fernando Alonso zdá se pojede v USA se designem helmy, kterým chce podpořit sopečnou erupcí zasažený ostrov La Palma. Více uveřejní ve čtvrtek.
12:36 | Bývalý šéf motorářů Renaultu Remi Taffin našel novou práci. Bude technickým ředitelem společnosti ORECA, který působí ve vytrvalostních závodech.
17. října | Kimi Räikkönen dnes slaví 42. narozeniny.
16. října | 24. narozeniny dnes slaví Charles Leclerc.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink 18.30–19.30
2. trénink 22.00–23.00
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00