Technický ředitel Williamsu Pat Symonds připisuje současné technické a výkonnostní potíže Renaultu opatřením, která francouzský výrobce přijal před lety.
Renault otevřeně přiznává, že je s novou pohonnou jednotkou pozadu. "Po zmrazení osmiválců před několika lety zmenšili Renault Sport ve Viry," komentoval Symonds pro BBC.
"Myslím, že za to teď platí, protože když přišel požadavek na nový motor, neměli lidi ani infrastrukturu, aby toho opravdu využili. A mám podezření, že neměli ani rozpočet."
"Ale jsou tam dobří lidé. Znám je velmi dobře a mám k nim velký respekt, takže my nebudeme zahálet."
Šéf francouzských motorů Rob White nesouhlasí, že by zmenšení F1 divize bylo tou hlavní příčinou. "Byla to jedna z věcí, které bylo třeba vzít v úvahu, když jsme připravovali plán projektu."
"Dostat počet pracovníků na potřebnou úroveň bylo jednou z výzev, ale nemyslím, že to byl klíčový problém. To, co teď vidíme na trati, víc souvisí se skutečnými výzvami v oblasti techniky a řízení, které potřebujete překonat, abyste byli ve formuli 1 úspěšní."
"My ztrácíme, ale můžeme to dohnat a mým jasným odhodláním je to dokázat. A nejen dohnat, ale také předehnat."