Za problémy Renaultu stojí šetření, míní Symonds

Technický ředitel Williamsu Pat Symonds připisuje současné technické a výkonnostní potíže Renaultu opatřením, která francouzský výrobce přijal před lety.
Za problémy Renaultu stojí šetření, míní Symonds

Renault otevřeně přiznává, že je s novou pohonnou jednotkou pozadu. "Po zmrazení osmiválců před několika lety zmenšili Renault Sport ve Viry," komentoval Symonds pro BBC.

"Myslím, že za to teď platí, protože když přišel požadavek na nový motor, neměli lidi ani infrastrukturu, aby toho opravdu využili. A mám podezření, že neměli ani rozpočet."

"Ale jsou tam dobří lidé. Znám je velmi dobře a mám k nim velký respekt, takže my nebudeme zahálet."

Šéf francouzských motorů Rob White nesouhlasí, že by zmenšení F1 divize bylo tou hlavní příčinou. "Byla to jedna z věcí, které bylo třeba vzít v úvahu, když jsme připravovali plán projektu."

"Dostat počet pracovníků na potřebnou úroveň bylo jednou z výzev, ale nemyslím, že to byl klíčový problém. To, co teď vidíme na trati, víc souvisí se skutečnými výzvami v oblasti techniky a řízení, které potřebujete překonat, abyste byli ve formuli 1 úspěšní."

"My ztrácíme, ale můžeme to dohnat a mým jasným odhodláním je to dokázat. A nejen dohnat, ale také předehnat."

Další článek: Red Bull považuje Mercedes za současného favorita

14:49 | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.
13:42 | Stále se řeší situace okolo Turecka, ve kterém se sice epidemická situace zlepšuje, ale platí přísné cestovní restrikce po návratu do Velké Británie. Ve hře je prohození závodu s Baku.
8. května | Podle Norrise mu Mazepin ovlivnil celou kvalifikaci. V Q1 musel nasadit druhou sadu pneumatik, v Q3 pak kvůli tomu jel první pokus na starých pneumatikách.
8. května | Poslední Nikita Mazepin dostal penalizaci 3 míst za zdržení Norrise v první části kvalifikace.