Za problémy Red Bullu s KERS zřejmě stojí úpravy řešení od Renaultu

Největší slabinou letošního monopostu týmu Red Bull Racing je systém na rekuperaci kinetické energie. Základ sice tým nakupuje u Renaultu, ale problémy působí úpravy, které na něm provedl.
Za problémy Red Bullu s KERS zřejmě stojí úpravy řešení od Renaultu

KERS Renaultu funguje v monopostu týmu Renault téměř bezchybně, ale ve voze Red Bullu měl v každém letošním závodě nemalé problémy. Podle Auto Motor und Sport je důvod ten, že tým Adriana Neweyho upravil 40 procent systému Renaultu k obrazu svému.

Zatímco Renault uložil KERS pod sedačku pilota, Red Bull umístil některé komponenty (baterie a část elektroniky) po stranách převodovky. A to je pravděpodobně příčinou nespolehlivosti, protože systém je na tomto místě vystaven vyšším teplotám a vibracím. Navíc baterie jsou menší a mají menší kapacitu, tudíž musí být častěji dobíjeny.

Adrian Newey přiznal, že by nejraději KERS ve voze vůbec neměl. Sebastian Vettel a Mark Webber mají zákaz se k problémům s tímto systémem detailně vyjadřovat.

Další článek: Grand Prix v Istanbulu se příští rok nepojede, hlásí Turci