Za problémy Lotusu z Monaka možná stojí povrch tratě. Ověření přijde v Kanadě

Za problémy Lotusu z Monaka možná stojí povrch tratě. Ověření přijde v Kanadě

Lotus v Monaku zaskočily problémy s pneumatikami, protože do té doby téměř žádné neměl. O jejich příčinách má teorii, kterou si ověří v Montrealu.

Enstonští inženýři se v úvodní fázi sezóny pyšnili tím, jak dobře jejich monopost E20 spolupracuje s pneumatikami, což mu dávalo značnou výhodu vůči mnoha konkurentům. V Monaku ale přišla změna, Räikkönenovi v závodě velmi rychle odešly zadní pneumatiky.

"Bylo to tak trochu překvapení," přiznal technický ředitel týmu James Allison. "Zdá se, že každý tým měl letos výkyvy s pneumatikami, ale my jsme jich do této chvíle určitě měli méně než většina. Ve skutečnosti jsme neměli žádné, dokud jsme nepřijeli do Monaka."

Pro Lotus je těžké odhalit příčiny problémů, protože kvůli Grosjeanově postartovní nehodě měl v závodě jen jeden vůz, takže nemá s čím srovnávat. "Těžko říct," pokračoval Allison. "Teplota tratě byla většinu závodu kolem 30 stupňů, což není neobvyklé."

"Už jsme jeli na několika okruzích za podobných podmínek a neměli jsme žádné problémy udržet pneumatiky v provozním okně. Nejneobvyklejší na Monaku je asi hladkost povrchu tratě, je největší ze všech okruhů, a E20 obvykle podává nejlepší výkony na tratích s hrubým asfaltem."

Příležitost ověřit si tuto teorii bude mít Lotus už tento víkend. "Montreal je úplně jiný než Monako, ale je to další okruh, který má spíš hladký povrch, takže nám umožní zjistit, jak moc tento faktor mohl ovlivnit výkonnost v Monaku a jestli dokážeme fungovat normálně v těchto podmínkách," dodal Allison.

Do Montrealu si Lotus přiveze upravené zadní a přední křídlo. S tvrdým brzděním, které monoposty podstupují na okruhu Gillesa Villeneuva, by E20 problémy mít nemělo, v této oblasti bylo doposud dobré.

Doporučujeme

Články odjinud