Za problémy Haasu s pneumatikami mohou modré vlajky

Haas letos zažívá hodně těžkou a turbulentní sezónu. Jednou z příčin problémů můžeme najít v oblasti pneumatik. Güenther Steiner odhalil zajímavý aspekt, který práci s pneumatikami ovlivňuje.
Za problémy Haasu s pneumatikami mohou modré vlajky

Haas má letos problémy se svým vozem. Romain Grosjean několik víkendů jezdil s balíčkem z Austrálie, který mu vyhovoval více než pozdější vylepšení.

Haas má problém především s pneumatikami. Nedokáže je udržet v provozním okně. Důsledkem pak občas bývá propad jezdců Haasu v průběhu závodu z poměrně nadějných kvalifikačních pozic.

„Do závodu jdeme vždy s vědomím, že v určité fázi budeme mít problém s pneumatikami, protože nemůžeme generovat teplo, které potřebujeme, aby pneumatiky fungovaly,“ řekl Steiner, kterého cituje RaceFans. 

„Jakmile vás zpomalí modré vlajky, pneumatika zchladne. Nedokážeme pak do nich dostat zpět teplo a propadáme se.“

„Zní to až příliš jednoduše na to, že pro to nemáme řešení, ale přesně tak to je.“

„I když se kvalifikujeme slušně, a Q3 je podle mě stále úspěch, tak to z tohoto důvodu v závodě neudržíme. Nedokážeme zkrátka udržet teplo v pneumatikách.“

Podle Steinera není jisté, zda to dokáže tým ještě letos zvládnout. Podle něj je možné, že bude mít některý závod dobrý a další opět ne. Cílem je především to, aby se situace neopakovala také v příštím roce.

„Obecně to ale není tak, že bychom v příštích čtyřech závodech přivezli upgrade, který problém vyřeší. Musíme se jen ujistit, že k tomu nedojde příští rok.“

Dobrou zprávou pro Haas je, že pneumatiky v příštím roce mají mít širší pracovní okno.

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: V Mexiku budou tři DRS zóny

18:13 | Incident mezi Pérzem a Grosjeanem bez trestu....
17:20 | Pérez a Grosjean předvoláni před sportovní komisaře kvůli incidentu v posledním tréninku.
15:22 | Nové pneumatiky, jedno rychlé kolo. Podle Norrise kvalifikace maskují problémy McLarenu. V kvalifikacích je to dobré, závodní tempo je ale na úrovni Renaultu a Racing Pointu.
10:08 | Podle nového znění sportovních pravidel 2020 (zde: odkaz ) bude moci jezdec použít v sezóně 3 MGU-K (dnes jsou to 2).

GP Brazílie 2019

Pátek 15. listopadu 2019
1. trénink Albon (1:16.142, mokro)
2. trénink Vettel (1:09.217)
Sobota 16. listopadu 2019
3. trénink Hamilton (1:08.320)
Kvalifikace Verstappen (1:07.508)
Neděle 17. listopadu 2019
Závod 18.10