Za potíže s pneumatikami můžou změny výfuků, říká Pirelli

Podle sportovního šéfa Pirelli Paula Hemberyho se týmy letos tolik potýkají s pneumatikami, protože mají mnohem méně stabilní vozy než loni.
Za potíže s pneumatikami můžou změny výfuků, říká Pirelli

Změny v pravidlech před letošní sezónou výrazně zúžily prostor pro využívání výfukových plynů pro aerodynamické účely. V důsledku toho vozy ztratily hodně přítlaku v zadní části, která je teď méně stabilní.

A to je podle Hemberyho jeden z důvodů, proč mají některé týmy problémy s degradací a opotřebením pneumatik. "Nesouhlasím s tím, že by provozní okno našich pneumatik bylo příliš úzké," řekl pro Autosprint. "(Provozní) Teploty jsou v souladu s našimi odhady."

"Co se změnilo, a to hodně, je způsob, jakým jsou pneumatiky letos využívány. Na trati vidíte, že je mnohem víc přetáčivosti. Také často slyšíme, jak si jezdci stěžují na nedostatek trakce, ale podle mě tenhle problém neexistuje."

"Protože se kvůli pravidlům změnily konfigurace výfuků, jsou auta nepochybně méně stabilní. To způsobuje protáčení kol a zahřívání běhounu, takže je normální, že pneumatiky nedokážete využít."

Hembery rovněž poukázal na vyrovnanost startovního pole, která znamená, že sebemenší detaily ovlivňují pozice na trati. "Auta jsou si výkonnostně mnohem blíž. Loni byla mezi Red Bullem a McLarenem sekunda, zatímco letos bylo v druhé části španělské kvalifikace v jedné sekundě 16 vozů."

"Není pravda, že jsme se úmyslně pokusili vytvořit nezvládnutelnou výzvu. V příštích testech si s monopostem renault ověříme, co týmy říkají."

Ovšem ať už se o pneumatikách vede sebevětší polemika, poptávka po změnách ze strany týmů nebo vedení formule 1 není. A to podle Hemberyho platí i pro kvalifikace. Pirelli by mohlo na okruhy vozit speciální kvalifikační pneumatiky, aby bylo na trati rušněji.

"Mohli bychom to udělat hned, mohli bychom vozit speciální směs, nebo zachovat ty současné," potvrdil Hembery. "Ale týmy říkají, že je současný formát v pořádku, že se veřejnosti líbí různé strategie s pneumatikami."

"Ale fanoušek na tribuně, který ve třetí části kvalifikace nevidí moc jezdění, obviňuje Pirelli, protože si myslí, že nechceme utrácet víc peněz za větší počet pneumatik."

Další článek: Formule 1 je připravena na burzu, akcie mění majitele už teď

27. února | Mercedes uveřejnil fotografii... zachycuje nové zbarvení? odkaz
26. února | Aktualizace: Alonso se nezúčastní prezentace (otázek a odpovědí médiím) při prezentaci vozu Alpine kvůli cestovním omezením.
26. února | Na Eurosportu 2 začíná první letošní závod formule E.
26. února | Fernando Alonso se nezúčastní prezentace Alpine a navazujících rozhovorů. Alpine píše o hygienických důvodech. Není zřejmé, zda jde o cestovní restrikce nebo to souvisí s jeho nedávnou nehodou.