Za poškození gum Hamiltona a van der Gardeho stojí kovové úlomky

Za poškození gum Hamiltona a van der Gardeho stojí kovové úlomky

Výrobce pneumatik Pirelli vysvětlil, že nedošlo ke klasickému defektu, ale ke zničení běhounu vlivem přehřátí způsobeného kovovými úlomky na trati.

Podle ředitele Pirelli Motorsport Paula Hemberyho stojí za poškozením levé zadní pneumatiky Lewise Hamiltona ve třetím volném tréninku kovové úlomky, které se na pneumatiku dostaly na trati. V důsledku poškození pneumatiky bylo na Hamiltonově voze poničeno také zavěšení a převodovka, kterou se tým Mercedes rozhodl vyměnit. Mistr světa z roku 2008 proto na startovním roštu ztratí pět míst a do Velké ceny Bahrajnu vyrazí z devátého místa.

Pirelli podrobilo pneumatiku analýze, protože podobný problém, postihl také Gieda van der Gardeho z Caterhamu. "Van der Gardeho zadní pneumatika měla na svém povrchu deseticentimetrovou trhlinu. To mohl způsobit jedině ostrý kovový předmět," uvedl Hembery. "Předpokládáme, že byl na trati kovový úlomek, který se dostal do zavěšení, kola, brzd a způsobil poškození běhounu. Pneumatiku neprořízl, vnitřní struktura zůstala nedotčena. To je všechno, co teď můžeme říct."

Podle Hemberyho nedošlo ke klasickému defektu, ale k přehřátí pneumatiky vlivem nánosu kovových úlomků. Výsledkem bylo zničení běhounu. "Došlo k masivnímu přehřívání. Zkoušíme se podívat na telemetrii, abychom tomu porozuměli. Máme tady laboratoř a nápad, jak můžeme simulovat přehřívání běhounu teplotou vyšší než dvě stě stupňů Celsia. Je to podivné a zvláštní," divil se.

Hembery dodal, že zaměstnanci Pirelli se projdou po trati a pokusí se ještě nějaké úlomky najít. "Naši lidé vždy procházejí trať. Nejsme příliš znepokojeni, je to součást závodění," uklidňoval.

Doporučujeme

Články odjinud