Zlomené nosy letošních monopostů jsou sice důsledkem pravidel, ale ta byla takto formulována kvůli stížnostem týmů. Alespoň to tvrdí technický delegát FIA Charlie Whiting.
Kromě McLarenu MP4-27 mají všechny doposud představené letošní monoposty větší či menší schody na nosech. Inženýři je vysvětlují tím, že kvůli pravidlům museli nosy snížit, ale kvůli aerodynamice potřebovali ponechat jejich spodní část co nejvýš.
Whiting však německému Auto Motor und Sport vysvětlil, že FIA původně chtěla snížit celou přední část vozu včetně kokpitu, čímž by se vyhnula zlomeným nosům. "V tu chvíli si ale někteří inženýři začali stěžovat, že budou muset postavit úplně nová auta a že budou mít problémy se zakomponováním zavěšení kol," řekl. "Jako kdyby nestavěli každý rok nové šasi. Proto jsme to omezení výšky nakonec nastavili jen na nos, ne celé šasi."
Cílem této změny pravidel je snížit pravděpodobnost poranění jezdce, když jeden vůz narazí nosem do druhého vozu z boku.
Je však nutné znovu připomenout, že prezentační verze vozů, které týmy ukazují na fotografiích a videích, mívají v detailech často poměrně daleko k autům, která vyjedou na trať. Například šéf McLarenu Martin Whitmarsh prozradil, že výfuky MP4-27 byly na prezentaci z umělé hmoty. Nejednalo se tedy o konečnou verzi.
U Ferrari koncovky výfuků nebyly vidět vůbec, zatímco třeba Caterham prezentoval 26. ledna jen počítačové obrázky svého vozu. Skutečné monoposty v reálných konfiguracích uvidíme až zítra v Jerezu, v plné zbroji pak všichni nastoupí až do prvního závodu v Melbourne.