Za nenaplněná očekávání nesou vinu také jezdci, říká Renault

I když majitel Renaultu F1 Gérard Lopez kritizuje především Nicka Heidfelda, za jeden z hlavních faktorů, kvůli kterým má tým špatné výsledky, označil výkony obou jezdců.
Za nenaplněná očekávání nesou vinu také jezdci, říká Renault

Renault chtěl letos bojovat o vítězství v závodech, ale v současnosti má daleko k pódiu a je až pátým nejlepším týmem. Majitel stáje Gérard Lopez přesně ví, v čem je problém.

"Za prvé jsme měli tu uzavírku aerodynamického tunelu, a to v době intenzivního vývoje (v květnu). Potřebovali jsme zvětšit měřítko tunelu z 50 na 60 procent a museli jsme to udělat v tu dobu, protože jsme se museli připravit na vývoj nového vozu (2012), takže jsme neměli na výběr," vysvětloval pro Espn. "Nemohli jsme obětovat nové auto, takže jsme asi obětovali výkonnost uprostřed sezóny, ale museli jsme se takhle rozhodnout."

"Za druhé jsme auto vyvinuli zcela kolem našeho výfukového systému a nedokázali jsme si představit dopady, které budou mít neustálé změny pravidel (o foukání difuzorů). Byl to náš klíčový diferenciační a vývojový faktor, a ty změny v pravidlech náš těžce zasáhly."

"Třetí proměnná, která nastala ve stejnou chvíli jako náš propad výkonnosti, byla skutečnost, že naši jezdci nepodávali dobré výkony a nekompenzovali ztrátu výkonnosti (vozu)."

Lopez věří, že Renault dokáže problémy nejen pojmenovat, ale také řešit. Tým přidal ve vývoji a do Belgie si přiveze značně přepracovaný vůz, který by měl Heidfeldovi a Petrovovi znovu umožnit bojovat o přední pozice, jako tomu bylo na začátku sezóny.

"Pro nás to bude chvíle pravdy, protože jsme všichni dali hlavy dohromady, poučili se z posledních závodů, soustředili se a přišli s něčím, co by podle nás měl znovu být konkurenceschopný komplet," řekl Lopez. "Ve Spa zjistíme, jestli jsme znovu konkurenceschopní. Napětí bude velké, protože naše očekávání budou znovu velká a měli bychom být schopní podat dobrý výkon. Cokoliv jiného bude považováno za selhání týmu a všech jeho součástí."

Diskuze (59) Další článek: Ecclestone čelí žalobě kvůli prodeji formule 1 z roku 2005
23:58 | Podle webu RACER bude Nico Hülkenberg v pondělí na okruhu Barber testovat vůz McLarenu pro IndyCar.
18. října | Fernando Alonso zdá se pojede v USA se designem helmy, kterým chce podpořit sopečnou erupcí zasažený ostrov La Palma. Více uveřejní ve čtvrtek.
18. října | Bývalý šéf motorářů Renaultu Remi Taffin našel novou práci. Bude technickým ředitelem společnosti ORECA, který působí ve vytrvalostních závodech.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink 18.30–19.30
2. trénink 22.00–23.00
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00