Za nedostatek předjíždění můžou i okruhy, upozorňuje Michael

Nelze vinit jen vozy.
Ve formuli 1 se dlouhodobě vedou diskuze na téma předjíždění a před letošní sezónou vyvinula FIA velké úsilí v oblasti pravidel, aby v tomto ohledu zatraktivnila dění na trati. Podle technického ředitele Williamsu Sama Michaela je ale třeba se zaměřit i na samotné okruhy.

"Je zřejmé, že změny (pravidel) následování vozů usnadnily, ale je třeba udělat ještě hodně práce," řekl. "Jedna z věcí, které změny v pravidlech pro rok 2009 neřešily, je rozvržení okruhů. Když se podíváte na tratě, jako je Barcelona, kde nikdo nepředjíždí, a pak vezmete úplně stejné vozy do Monzy, Hockenheimu atd., tak tam se předjíždí hodně."

"Rozdíl dělá profil trati. Pořadatelé by se měli zamyslet nad tím, že vytvoří pomalejší zatáčky, které vedou na rovinky, a že odstraní šikany. Když se podíváte na místo jako je Abú Zabí, okruh má několik dobrých vlastností, ale došlo k zásadním chybám."

"Moc se tam nezávodilo a pořadatelé to musí před příštím ročníkem napravit. Nemůžete pořád vinit jen design vozů. FIA se tím teď zabývá a ten problém snad vyřešíme."

V letošní sezóně měly za úkol pomoci jezdcům při předjíždění KERS, nastavitelná přední křídla a upravená aerodynamika vozu. V příštím roce se v této oblasti přidá zákaz krytů kol, jejichž absence by měla zmírnit turbulence vznikající za vozem.
Další článek: Na oslavách Mercedesu se předvedly vozy McLaren a Brawn GP

19:29 | Výkonný ředitel Alpine Marcin Budkowski prozradil, že sprintové závody budou mít název superkvalifikace.
18:22 | Alpine zítra uskuteční filmovací den v Silverstonu. S letošním vozem už jezdily také týmy McLaren, Red Bull Racing, AlphaTauri, Alfa Romeo a Williams. Naopak Mercedes chce vyjet až v testech...
17:41 | Romain Grosjean si nasadil kameru na svou helmu a ukáže vám okruh Laguna Seca z vozu IndyCar. odkaz
17:26 | Pro iOs už je aplikace k dispozici. Pro Android bude brzy. Jmenuje se Williams Racing AR Launch 2021.