Ve formuli 1 se dlouhodobě vedou diskuze na téma předjíždění a před letošní sezónou vyvinula FIA velké úsilí v oblasti pravidel, aby v tomto ohledu zatraktivnila dění na trati. Podle technického ředitele Williamsu Sama Michaela je ale třeba se zaměřit i na samotné okruhy.
"Je zřejmé, že změny (pravidel) následování vozů usnadnily, ale je třeba udělat ještě hodně práce," řekl. "Jedna z věcí, které změny v pravidlech pro rok 2009 neřešily, je rozvržení okruhů. Když se podíváte na tratě, jako je Barcelona, kde nikdo nepředjíždí, a pak vezmete úplně stejné vozy do Monzy, Hockenheimu atd., tak tam se předjíždí hodně."
"Rozdíl dělá profil trati. Pořadatelé by se měli zamyslet nad tím, že vytvoří pomalejší zatáčky, které vedou na rovinky, a že odstraní šikany. Když se podíváte na místo jako je Abú Zabí, okruh má několik dobrých vlastností, ale došlo k zásadním chybám."
"Moc se tam nezávodilo a pořadatelé to musí před příštím ročníkem napravit. Nemůžete pořád vinit jen design vozů. FIA se tím teď zabývá a ten problém snad vyřešíme."
V letošní sezóně měly za úkol pomoci jezdcům při předjíždění KERS, nastavitelná přední křídla a upravená aerodynamika vozu. V příštím roce se v této oblasti přidá zákaz krytů kol, jejichž absence by měla zmírnit turbulence vznikající za vozem.