Zakladatel USF1 Peter Windsor přiznal, že ho velmi mrzí neúspěch jeho týmu. Připisuje ho především ekonomické krizi.
USF1 měl obohatit letošní startovní rošt spolu s ostatními nováčky, ale přípravy na vstup do formule 1 nedokázal dotáhnout do zdárného konce. "Samozřejmě jsem byl velmi, velmi smutný," přiznal Windsor pro GPWeek. "Snad jsem díky tomu lepší člověk. Chtěl jsem postavit zcela nový a velmi kreativní tým formule 1, získali jsme místo, dali jsme tomu 100 procent, ale nezvládli jsme to."
"Někteří lidé řekli mnoho ošklivých věcí, ale věřte mi, nic z toho, co řekli, nebylo tak tvrdé, jak to, co jsem si řekl já sám. Takové věci se stávají, když zkoušíte něco nového a těžkého."
Windsor a Anderson začali plánovat tým formule 1 už v roce 2006, takže se USF1 ani nechce vymlouvat na to, že jeho zkázu způsobilo odvolání dobrovolných rozpočtových stropů, pod kterými se přihlašovali ostatní nováčci. Ve skutečnosti byl Windsor od začátku proti tomuto finančnímu opatření. Důvodem selhání projektu USF1 byl nedostatek financí, s kterým v době, kdy začali sepisovat plán, Američané nepočítali.
"Vzpomeňte si, bylo to dlouho před recesí," připomněl Windsor. "Byly to časy, kdy sponzoři formule 1 padali ze stromů. Dopadlo to tak, že jsme se přesně trefili do recese, která začala v zimě roku 2008. Proto jsme tenkrát neměli problém sehnat kapitál, lidé byli připraveni naslouchat a naučit se nový způsob, jak provozovat tým formule 1 a mít globální reklamu prostřednictvím formule 1."
Když už bylo zřejmé, že USF1 nestihne postavit vlastní auto včas pro začátek letošní sezóny, nabízela se možnost koupit monopost TF110 od Toyoty, možná i v rámci spojení se Stefanem GP. Podle Windsora by tím však americký tým ztratil svoji indentitu, jež byla nosnou myšlenkou celého projektu. Navíc to ani nebylo reálné kvůli smluvním omezením.
"Lidé s odstupem času říkali, že jsme měli uzavřít dohodu s Toyotou, že jsme měli uzavřít tu a tu smlouvu," uvedl Windsor. "Skutečnost je taková, že už by to nebyl USF1. Ano, s odstupem času se dá říct, že by bývalo lepší udělat alespoň něco než nic. Jeden z problémů byl ten, že to nebyla jen nabídka šasi. Motor Toyota byl nedílnou součástí celého balíku. A v tu dobu jsme samozřejmě měli smlouvu s Cosworthem."
Windsor tvrdí, že navzdory krachu USF1 na formuli 1 nezanevřel. Začne psát právě pro GPWeek a v motorsportu se bude pohybovat dál. Pokud by měl znovu možnost vybudovat tým formule 1, za určitých podmínek by ji neodmítl.
"Pokud by nastala ta správná kombinace, čímž myslím správnou skupinu lidí a vhodnou situaci," vysvětloval. "Nicméně, byl jsem ohromen rozhodnutím, které nedávno udělal Nicolas Todt (stáhl přihlášku do šampionátu 2011). Ze všech lidí, co znám, je právě on v té nejlepší situaci, aby postavil nový tým. Přesto to neudělá. Proč? Myslím, že protože se domnívá, že formule 1 musí ujít ještě dlouhou cestu. A jestli to někdo může dobře posoudit, je to právě Nicolas."
"Nezapomeňte, že jsme USF1 naplánovali před recesí, před rozpočtovými stropy, před spory FIA a FOTA. Teď je svět úplně jiný. Teď mají problém s hledáním sponzorů nejen nové týmy, ale i stáje středu pole."