V souboji mladších týmů se za sebou srovnaly týmové "jedničky" v pořadí Kovalainen, Glock, de la Rosa, nejrychlejší "dvojkou" byl Pic, Petrov chyboval a Kartykejan dopoledne poničil novou podlahu.
Caterham
Heikki Kovalainen obsadil v kvalifikaci na Velkou cenu Japonska v Suzuce devatenácté místo, díky penalizacím Michaela Schumachera a Jeana-Erica Vergneho se posune o dvě příčky dopředu. "Jsem spokojen s tím, co jsem z auta dnes dostal. Při druhém výjezdu jsem se držel Hülkenberga, ale nedokázal jsem zahřát pneumatiky na optimální teplotu a v prvním sektoru rychlého kola jsem byl trochu nedotáčivý. Další dva sektory byly skoro tak dobré, jak měly být," vzpomínal Fin a uvedl, že neděle má tým po celý rok celkem dobré. Vozů za sebou se vítěz Velké ceny Maďarska roku 2008 nebojí, chce vytěžit maximum z každé situace, která se před ním naskytne. Vitalij Petrov byl až třiadvacátý, ale na startu se díky Schumacherově penalizaci o jednu pozici posune. Rus měl v dopoledním tréninku problémy s teplotou pneumatik a pro kvalifikaci změnil nastavení. "V prvním výjezdu bylo auto daleko lepší a ve druhém jsem byl ještě o sedm desetin rychlejší, ale udělal jsem chybu ve čtrnácté zatáčce a stálo mě to hodně času. Přesto nejsem zklamán. Heikkiho kolo ukázalo, že máme šest desetin náskok na vozy za námi. Zatímco tyto týmy dělají dobrou práci, aby nás dohnaly, my tvrdě pracujeme, abychom se jim vzdálili a zkusili bojovat s vozy před námi," zhodnotil.
Marussia
Timo Glock se kvalifikoval jako dvacátý a odstartuje z osmnáctého místa. Dopoledne měl problémy s tlakem oleje a neměl tedy tolik prostoru na doladění nastavení nutné kvůli změně teploty tratě. "Naše auto je na to celkem citlivé, takže jsem se trochu obával jít do kvalifikace naslepo. Ale myslím, že jsme měli s mými inženýry správné představy, změny fungovaly dobře. Při druhém výjezdu jsem měl jen jedno rychlé kolo a udělal jsem chybu v prvním sektoru, ale auto bylo dobré," pochvaloval si Němec. Spokojen byl i Charles Pic, který se z dvaadvacátého místa posune o jednu příčku dopředu. Také on porazil jeden z vozů Caterham, což bylo cílem týmu. "Se svým kvalifikačním kolem jsem celkem spokojen. Z auta pořád můžeme dostat víc, budeme se na to odpoledne a večer soustředit. Momentálně to vypadá, že jsme o kousek méně konkurenceschopní než v Singapuru, podíváme se, kde bychom se zítra mohli zlepšit," slíbil Francouz. Podle šéfa týmu Johna Bootha je dobré, že oba piloti porazili jeden z vozů Caterham, na druhou stranu nejsou tak blízko vozům před sebou, navíc se mezi ně vklínil Pedro de la Rosa. "Všichni se těšíme na zítřek, uvidíme, jak budou fungovat jednotlivé strategie," dodal.
HRT
Španělskému týmu se vyplatily úpravy, které byly nasazeny už v Singapuru. Pedro de la Rosa zajel jedenadvacátý čas a na startu se posune ještě o příčku dopředu. "Jsem spokojený, jak to dnes šlo. Tým odvedl fantastickou práci, nastavení auta se značně zlepšilo. V kvalifikaci jsem zajel dvě dobrá kola, druhé bylo ještě lepší, téměř perfektní, zítra budeme startovat před caterhamem a marussií, což už je úspěch, zvlášť na okruhu, jako je tento. Musíme být víc než spokojeni," zdůraznil zkušený Španěl, který má vysoké cíle i pro zítřejší závod. Narajn Kartykejan dopoledne poničil vůz, takže nemohl použít novou podlahu a obsadil čtyřiadvacáté místo. "Ráno fungovalo auto dobře, moje první kola byla fantastická, pak jsem dostal hodiny a zničil novou podlahu. V kvalifikaci jsem skoro neměl přilnavost a při posledním výjezdu jsem byl dlouhý v 130R. Nebyla to pro mě dobrá kvalifikace, ale auto je daleko lepší," poznamenal Ind. Technický ředitel Toni Cuquerella uvedl, že na dnešek u vozu nechal pozměnit vyvážení, aby potlačil nedotáčivost, což se vyplatilo. "Upřímně, neočekávali jsme, že budeme tak blízko našim rivalům na okruhu s vysokým přítlakem. Je to příjemné překvapení a odměna za naši dobrou práci," dodal a uvedl, že tým zřejmě pojede na dvě až tři zastávky.