Za absencí Force Indie na obrazovkách stojí zřejmě reklama na alkohol

Podobně jako během jiných závodů F1, které se konají v arabských zemích, i v Bahrajnu jezdí vozy bez reklam propagující alkoholické nápoje. To Force India nyní nedodržuje.
Za absencí Force Indie na obrazovkách stojí zřejmě reklama na alkohol

Během včerejší kvalifikace se monoposty indické stáje objevovaly na televizních obrazovkách jen velmi sporadicky, a to i přesto, že se Paul di Resta probojoval až do její závěrečné části.

Původně se spekulovalo o tom, že je to odplata Bernieho Ecclestona, který se tak týmu Vidžaje Mallyi mstí za to, že kvůli obavám o bezpečnost svých zaměstnanců vynechal druhý volný trénink, psali jsme zde.

Nyní se ale šéf formule 1 nechal slyšet, že za absencí Force Indie stojí skutečnost, že její vozy dělají reklamu výrobci alkoholických nápojů, byť to bahrajnské zákony zakazují.  

"Byl jsem zaneprázdněný a nevšiml jsem si, že tam Force India nebyla. Podívám se na to. Mohl to být technický problém, ale mám dojem, že to mělo daleko více co dělat s tím, že bahrajnské zákony zakazují alkoholovou reklamu. Na voze mají velmi nápadně společnost, která dělá whisky. Měli to odstranit," cituje Ecclestona britský Mirror.

Na vozech Force India se skutečně i nadále objevuje logo Whyte & Mackay, zatímco ostatní týmy, které rovněž propagují alkoholické nápoje, své reklamy odstranily. Vozy McLaren tak na Šakiru jezdí bez loga Johnnie Walker a saubery bez nápisu Tequilla Cuervo. Red Bull si nápis Singha na svých monopostech ponechal, neboť stejnojmenná společnost je také výrobcem deštníků.   

Další článek: Todt: Jet do Bahrajnu bylo dobré rozhodnutí