Z týmů ze středu pole byla v Austrálii nejlepší Force Indie

Stáj Vidžaje Mallyi dokázala bodovat s oběma piloty a na své úhlavní rivaly v šampionátu si vytvořila na úvod hned desetibodový náskok. Hülkenberga do závodu nepustily problémy s palivovým systémem.
Z týmů ze středu pole byla v Austrálii nejlepší Force Indie

Force India

Největší radost mezi jezdci ze středu pole měl po skončení úvodního závodu letošní sezony zřejmě Adrian Sutil. Navrátilec Force Indie si na trati v Albert Parku dojel pro vynikající sedmou pozici v cíli, která znamená zisk šesti bodů. "Jaký to fantastický závod a skvělý pocit," radoval se Sutil. "Odstartoval jsem na středních pneumatikách s odlišnou strategií oproti většině vozů přede mnou a myslím, že to bylo dobré rozhodnutí. Netrvalo to dlouho a já se ujal vedení v závodě - mé první ve formuli 1. Po mé druhé zastávce v boxech jsem se ocitl ve vedení znovu, takže jsem věděl, že můžeme dosáhnout skvělého výsledku. Můj poslední stint na super měkkých pneumatikách byl daleko náročnější, protože se na pneumatikách začaly objevovat puchýře a já jsem ztratil několik míst," popsal průběh dnešního závodu Adrian Sutil, kterému se nakonec přes potíže s italským obutím Pirelli podařilo udržet sedmou příčkou. Bodoval i druhý pilot Force Indie, Paul di Resta si oproti startu o jedno místo polepšil a cílem projel jako osmý. "Sedmé a osmé místo je pro tým skvělým výsledkem a skvělým způsobem, jak odstartovat sezonu," zhodnotil skotský závodník. “Ukázali jsme, že máme vůz, který je k těmto pneumatikám přívětivý, což nám dnes pomohlo jet na méně zastávek než naši soupeři. Ze závodu si můžeme odnést několik pozitivních věcí, také tu jsou ale věci, v nichž se můžeme zlepšit, a udělat tak vůz silnějším. Před Malajsií jsme ale v dobré pozici," podotkl Paul di Resta.

Toro Rosso

Jean-Eric Vergne po ranní kvalifikaci řekl, že i ze čtrnáctého místa na startu má v dnešním závodě relativně slušnou šanci na bodový zisk. A k Francouzově cti od něj skutečně nebyl daleko, nakonec však o šanci na body po vlastní chybě přišel a musel se spokojit s dvanáctou příčkou. "Byl to tvrdý start, byl jsem vytlačen na vnějšek a v jednu chvíli jsem se dokonce dostal do kačírku. První stint na super měkkých pneumatikách byl průměrný, ale poslední dva na středních gumách byly velmi dobré a konkurenceschopné. Několik zatáček před cílem jsem byl dokonce na bodech, když jsem ale předjel Grosjeana, vybrousil si na předních pneumatikách plošku a přestřelil jsem brzdný bod při snaze stíhat Buttona. Celkově si myslím, že tento víkend ukázal, že máme dobré auto, se kterým bychom měli být schopní bojovat o body v každém závodě. Takže jsem zklamaný, že jsme tady nebodovali, ale mé naděje k nadcházejícím závodům jsou nyní vyšší než před začátkem tohoto víkendu," nechal se slyšet Jean-Eric Vergne. Daniel Ricciardo cíl domácí velké ceny nespatřil. Z dnešního klání v Albert Parku jej v devětatřicátém kole vyřadily technické potíže. "Nakonec jsem musel ze závodu odstoupit kvůli problému, který se vztahoval k výfukům. Informoval jsem boxovou zídku, že slyším nějaké divné zvuky, a pokusil jsem se to opravit změnou několika funkcí, ale nešlo to. Na startu závodu jsem měl potíže s nalezením přilnavosti, bylo to jako jezdit na ledu, protože trvalo velmi dlouho, než jsem zahřál pneumatiky. Ale potom, asi po deseti kolech, jsem zrychlil a mé časy na kolo nebyly tak špatné. V úvodních fázích jsem ale už ztratil příliš času. Myslím si, že máme spoustu domácích úkolů, co se týče pneumatik. Není to přesně takový konec první Grand Prix sezony, jaký bych chtěl, zejména tady v mém domácím závodě," litoval Australan.

Sauber

Ve svém premiérovém závodě v královně motorsportu si Esteban Gutiérrez dal za úkol především spatřit po osmapadesáti kolech šachovnicový praporek. A tento cíl se mu následně také podařilo splnit, což jej pochopitelně potěšilo. "Mým cílem bylo dokončit závod a je opravdu příjemné, že jsem toho dosáhl. Chtěl bych poděkovat celému týmu, protože ve včerejší kvalifikaci jsme měli dobrou šanci a dnes jsme byli schopni získat zpět to, co jsme včera ztratili," pochvaloval si Gutiérrez, jehož jméno se výsledkové listině objevilo na třinácté příčce. Pro Nika Hülkenberga skončil dnešní závod ještě dříve, než začal. Německého pilota na startovní rošt nepustily problémy s palivovým systémem jeho C32. Na svou závodní premiéru v barvách Sauberu si tak bude muset počkat do Malajsie. "Jsem prudce zklamán tím, co se dnes stalo, ale zároveň nikoho neobviňuji. V závodění se takovéto věci stávají. Co mě ale štve především, je skutečnost, že jsem dnes přišel o všechny ty najeté kilometry, které jsou důležité zejména zkraje sezony. Měl bych tak mnoho cenných dat a informací pro příští závody," posteskl si Hülkenberg.   

Williams

Trápení Williamsu pokračovalo i v nedělním závodě. Zatímco jeden z nováčků letošní sezony Valtteri Bottas dostal svůj monopost do cíle na čtrnáctém místě se ztrátou jednoho kola na vítěze, Pastor Maldonado nespatřil šachovnicový praporek vůbec. "Měl jsem dobrý start a bylo skvělé si znovu zazávodit. V následujících kolech jsem udělal chybu, která mě stála několik míst. Dnes jsme z vozu dostali maximální možný výkon, a ačkoliv se rychlost stále nedostavila, můžme si z toho odnést nějaká pozitiva. Příští závod se jede už za týden, takže budeme pracovat velmi tvrdě na tom, abychom se připravili nejlépe, jak to jen půjde, a pokusili se získat v této sezoně naše první body," slíbil Valtteri Bottas. Jedním z odpadlíků dnešního klání byl také Pastor Maldonado, jenž ve dvaadvacátém kole po vlastní chybě zaparkoval svůj monopost v únikové zóně první zatáčky. "Pro mě a pro tým to byl znepokojující konec obtížného víkendu,“ zhodnotil uplynulé tři dny Venezuelan. "Vůz v dnešních podmínkách nereagoval tak, jak jsme doufali. Já jsem naneštěstí ztratil záď svého vozu a skončil v kačírku. Musíme tvrdě zapracovat na tom, abychom vyřešili problémy a byli připraveni pro další závod v Malajsii," doplnil svého finského kolegu Maldonado.   

Další článek: Jsme McLaren, měli bychom být výš, burcuje Button svůj tým

21:46 | Roman Staněk zdraví české fanoušky po prvním pódiu ve formuli 3! Video: Tomáš Enge odkaz
18:00 | Podle Mercedesu bylo Hamiltonovo kontroverzní výjezdové kolo rychlejší než to předchozí.
17:56 | Velká nehoda ve čtyřiadvacetihodinovce ve Spa, která připomenula události ne až tak dávné. Dva jezdci jsou v nemocnici, ale mimo ohrožení života. odkaz
14:05 | Steiner byl příliš velký pesimista. Tým stále pracuje na tom, aby Schumacher mohl do kvalifikace nastoupit. Šasi je ok, mění se převodovka. Tak jako tak ale odstartuje poslední (penalizace za převodovku).

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink Verstappen (1:17.555)
2. trénink Bottas (1:17.012)
Sobota 31. července 2021
3. trénink Hamilton (1:16.826)
Kvalifikace Hamilton (1:15.419)
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00