V letošní sezóně platí bodovací systém, který nově odměňuje i devátého a desátého jezdce v cíli. Pojďme se podívat, komu nejvíc prospěl.
Zatímco ještě loni bylo bodovacím systémem ohodnoceno jen prvních osm jezdců podle šablony 10-8-6-5-4-3-2-1, letos obohatí po každé Grand Prix týmové pokladny celá první desítka podle systému 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1.
Vzhledem k 25bodové odměně za první místo berou jezdci na devátém a desátém místě jen drobné, ale pro některé znamenají významný přísun, Jaime Alguersuari by bez nich byl dokonce na nule. Jak ukazují následující tabulky, v absolutních číslech získali nejvíc bodů, na které by ještě loni neměli nárok, Vitantonio Liuzzi a Michael Schumacher. Zřejmě ještě zajímavější je skutečnost, že zatímco pro některé jezdce znamenají tyto ´nové´ body pouhé procento celkového zisku, pro Liuzziho, Buemiho a již zmíněného Alguersuariho jsou životně důležité.
Mezi týmy se pak odráží situace z tabulky jezdců, na nově bodovaných místech nejvíce inkasovaly Force India a Mercedes, v relativních číslech jak pak na nich nejvíce závislá stáj z Faenzy.
Bodové zisky po Grand Prix Maďarska 2010 - jezdci
Jezdec |
Tým |
Body za 9. a 10. místa |
Body |
Podíl bodů za 9. a 10. místa na celkovém zisku |
Vitantonio Liuzzi |
Force India |
6 |
12 |
50,00% |
Michael Schumacher |
Mercedes GP |
6 |
38 |
15,79% |
Rubens Barrichello |
Williams |
4 |
30 |
13,33% |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso |
3 |
3 |
100,00% |
Sébastien Buemi |
Toro Rosso |
3 |
7 |
42,86% |
Adrian Sutil |
Force India |
3 |
35 |
8,57% |
Kamuj Kobajaši |
Sauber |
3 |
17 |
17,65% |
Mark Webber |
Red Bull Racing |
2 |
161 |
1,24% |
Nico Hülkenberg |
Williams |
2 |
10 |
20,00% |
Felipe Massa |
Ferrari |
2 |
97 |
2,06% |
Nico Rosberg |
Mercedes GP |
1 |
94 |
1,06% |
Vitalij Petrov |
Renault |
1 |
17 |
5,88% |
Bodové zisky po Grand Prix Maďarska 2010 - týmy
Tým |
Body za 9. a 10. místa |
Body |
Podíl bodů za 9. a 10. místa na celkovém zisku |
Force India |
9 |
47 |
19,15% |
Mercedes GP |
7 |
132 |
5,30% |
Williams |
6 |
40 |
15,00% |
Toro Rosso |
6 |
10 |
60,00% |
Sauber |
3 |
23 |
13,04% |
Red Bull Racing |
2 |
312 |
0,64% |
Ferrari |
2 |
238 |
0,84% |
Renault |
1 |
106 |
0,94% |
Pokud bychom se na celý letošní šampionát podívali optikou loňského bodovacího systému, nastaly by jen drobné změny. Ta hlavní by se udála na čele tabulky, na prvním místě by totiž byl Lewis Hamilton s 65 body a Mark Webber by byl až druhý se ziskem 63 bodů. Další posuny by nastaly až na konci tabulky, Nico Hülkenberg a Pedro de la Rosa by se oba posunuli o jednu pozici výš.
Mezi týmy by podle starého bodovacího systému měly vyrovnaný zisk Red Bull a McLaren, ale pořadí by se díky počtu vítězství vozů z Milton Keynes neměnilo. Bodově by se srovnaly také stáje Force India a Williams, ty by si ovšem díky čtvrtému místu Rubense Barrichella z Valencie pozice v tabulce prohodily. Žádné jiné změny by nenastaly.