Kvalifikaci na Grand Prix Číny poměrně dominantním způsobem vyhrálo Ferrari. Sebastian Vettel jen těsně porazil Kimiho Räikkönena. Druhá řada patřila jezdcům Mercedesu. Valtteri Bottas odstartoval ze třetího místa. Ve třetí řadě stáli jezdci Red Bullu.
První čtyři jezdci do závodu odstartovali jako jediní z první desítky na měkkých pneumatikách.
Měkké pneumatiky nasadili převážně také jezdci z druhé desítky. Jen Hartley zvolil ultraměkké a Gasly střední.
Závod
Sebastian Vettel dobře odstartoval, ale zatlačil na Räikkönena, kterého vyhnal k pravému okraji dráhy. Räikkönen se i kvůli tomu propadl za Bottase a o pár kilometrů později také za Verstappena.
Red Bull si v závodě dvakrát vyzkoušel poměrně riskantní dvojitý pit stop. V 18. kole přezuli oba jeho jezdci. O kolo později zajel k mechanikům Hamilton a následně také Bottas. Ferrari se tím dostalo pod tlak. Vettela zavolalo do boxů hned kolo po Bottasovi, ale Finovi to stačilo k tomu, aby se dostal před Vettela.
Räikkönen zůstával na trati. Během několika kol ho Bottas a Vettel dojeli a předjeli. Räikkönen poté také zajel do boxů. Z nevýhody pozdější zastávky se ke konci závodu vyklubala možná i menší výhoda.
Rozhodla kolize jezdců Toro Rosso
Ve 31. kole totiž došlo ke kolizi jezdců Toro Rosso. Pierre Gasly nedobrzdil a narazil do týmového kolegy. Oba vozy sice pokračovaly v závodě (byť Hartley později odstoupil), ale na trati byly úlomky a ředitelství závodu se rozhodlo vyslat safety car.
Red Bull opět povolal současně oba jezdce do boxů, což byl moment, který rozhodl závod. Rudí býci se vrátili na trať na čerstvých měkkých pneumatikách, zatímco mercedesy a ferrari zůstaly na opotřebovanějších středních pneumatikách, na kterých dojeli až do cíle.
Ve 36. kole došlo k restartu závodu. Max Verstappen zaútočil o tři kola později na Hamiltona, ale dostal se mimo trať. Úspěšnější byl v tomto ohledu Ricciardo. Ve 42. kole se ale Verstappen před Hamiltona na druhý pokus dostal také.
Ricciardo se později dostal i před Vettela. Na toho zaútočil také Verstappen, ale došlo ke kolizi. Oba jezdci se propadli. Vettel až na sedmé místo. Stewardi za incident udělili Verstappenovi penalizaci 10 sekund, která ho nakonec stála 4. místo.
Krátce po incidentu se Ricciardo dostal na první místo před Bottase. Vettel v samotném závěru přišel ještě o jednu pozici ve prospěch Alonsa. Tvrdý souboj prověřili stewardi, ale Španěla nepotrestali.
Závod vyhrál Daniel Ricciardo před Bottasem a Räikkönenem.
Výsledky
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas/ztráta |
Kola |
Body |
1 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull |
1:35:36.380 |
56 |
25 |
2 |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
8.894 |
56 |
18 |
3 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
9.637 |
56 |
15 |
4 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
16.985 |
56 |
12 |
5 |
Max Verstappen |
Red Bull |
20.436 |
56 |
10 |
6 |
Nico Hülkenberg |
Renault |
21.052 |
56 |
8 |
7 |
Fernando Alonso |
McLaren |
30.639 |
56 |
6 |
8 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
35.286 |
56 |
4 |
9 |
Carlos Sainz |
Renault |
35.763 |
56 |
2 |
10 |
Kevin Magnussen |
Haas |
39.954 |
56 |
1 |
11 |
Esteban Ocon |
Force India |
44.050 |
56 |
|
12 |
Sergio Pérez |
Force India |
44.725 |
56 |
|
13 |
Stoffel Vandoorne |
McLaren |
49.373 |
56 |
|
14 |
Lance Stroll |
Williams |
55.490 |
56 |
|
15 |
Sergey Sirotkin |
Williams |
58.241 |
56 |
|
16 |
Marcus Ericsson |
Sauber |
1:02.604 |
56 |
|
17 |
Romain Grosjean |
Haas |
1:05.296 |
56 |
|
18 |
Pierre Gasly |
Toro Rosso |
1:06.330 |
56 |
|
19 |
Charles Leclerc |
Sauber |
1:22.575 |
56 |
|
20 |
Brendon Hartley |
Toro Rosso |
|
51 |
|
Průběh
Konec: Ric, Bot, Rai, Ham, Ver, Hul, Alo, Vet, Sai, Mag.
55/56: Alonso před Vettelem.
53/56: Hartley odstupuje.
53/56: Osmý Alonso dojíždí Vettela.
52/56: Hamilton asi 5 sekund za Verstappenem. Pokud to udrží, dostal by se před Verstappena kvůli jeho penalizaci.
50/56: Ric, Bot, Rai, Ver, Ham, Hul, Vet, Alo, Sai, Mag.
49/56: Räikkönen dojíždí Bottase. Není divu, má čerstvější pneumatiky.
48/56: Verstappen před Hamiltonem.
46/56: Verstappen penalizován, dostává 10 sekund.
46/56: A Ricciardo ujíždí, nejrychlejší kolo závodu
45/56: Dneska se na prvním místě regulérně vystřídali jezdci tří týmů. Kdy jsme to naposledy měli?
45/56: Ricciardo první
45/56: Vettel až za Hülkenbergem.
44/56: Verstappen až pátý, Vettel až sedmý.
42/56: Kontakt Verstappena a Vettela! Padají pořadím.
42/56: Ricciardo má před sebou Bottase.
42/56: Red Bully mají křídla. Ricciardo druhý.
42/56: Verstappen před Hamiltonem
41/56: Ricciardo nejrychlejší kolo závodu.
41/56: Verstappen chce také. Ricciardo zase těsně za Vettelem.
40/56: Ricciardo před Hamiltonem!
39/56: Verstappen zaútočil na Hamiltona, ale dostal se mimo trať a padá za Ricciarda.
38/56: Ricciardo jde před Räikkönena
37/56: Těsnější je to spíše za Vettelem.
36/56: Bottas začal Vettelovi ujíždět.
36/56: Alonso jde před Grosjena.
36/56: restart
35/56: SC v tomto kole.
35/56: Magnussen měl pustit jezdce, kteří jsou o kolo zpět. Žádné ale za sebou nemá.
33/56: Bot, Vet, Ham, Ver, Rai, Ric, Mag, Hul, Gro, Alo.
33/56: Mercedesy a ferrari zůstávají na trati.
32/56: Red bully opět současně v boxech.
32/56: na trati jsou úlomk.
32/56: SAFETY CAR
31/56: Kolize jezdců Toro Rosso! Gasly nedobrzdil a roztočil kolegu.
31/56: Vettel stále okolo sekundy za Bottasem, Verstappen ztrácí 5,5 s.
30/56: Alonso a Ericsson zatím nebyli v boxech.
29/56: Leclerc byl v hodinách.
28/56: Räikkönen nazul střední směs. Spadne až na 6. místo za Ricciarda.
28/56: Räikkönen v boxech.
27/56: Vettel to zkoušel na Bottase, ale neúspěšně.
27/56: Vettel také.
27/56: Bottas před Räikkönenem.
26/56: Ferrari před sebou, Ferrari za sebou. V takové situaci je nyní Bottas.
26/56: Souboj Vandoorna a Strolla.
25/56: Myslíme, že Räikkönen raději špunty vytahuje, než aby špuntem byl.
25/56: Bottas dojíždí Räikkönena.
24/56: Asi 1,1 mezi Bottasem a Vettelem.
23/56: Rai, Bot, Vet, Ver, Ham, Ric, Mag, Alo, Hul, Stro,...
22/56: Räikkönen první, ale ještě nebyl v boxech.
21/56: Bottas jde před Vettela
21/56: Vettel v boxech.
20/56: Verstappen nejrychlejší čas závodu.
20/56: Bottas v boxech
19/56: Hamilton v boxech
18/56: Ricciardo v boxech, přezul na střední. A byl tam i Verstappen. Stejná sada.
17/56: Grosjean v boxech.
15/56: Verstappen asi 5,7 s za Bottasem, na Vettela ztrácí 9,5 s.
15/56: Alonso se sice posunul na 9. místo, ale jen díky zastávkám renaultů. Na Grosjeana stále hledá recept.
12/56: Sainz v boxech. Vettel na čele buduje náskok. Na Bottase má 3,2 s
12/56: Ocon, který jezdil na měkkých, v boxech.
11/56: Hartley jako první v boxech
9/56: Grosjeanovy ultraměkké nesedí, už na něj útočí Alonso.
8/56: Vettel 2,5 s před Bottasem. Verstappen ztrácí na Bottase 3,8 s.
7/56: Grosjean pustil Magnussena, který jede na měkkých.
6/56: Ocon před Strollem. Má před sebou Alonsa. Právě s Alonsem měl v úvodu závodu Pérez kontakt a propadl se.
5/56: Vet, Bot, Ver, Rai, Ham, Ric, Hul, Sai, Gro, Mag.
5/56: 13. Ocon útočí na Strolla.
4/56: Alonso 11., naopak Vandoorne 16.
3/56: přibližně 2,4 s mezi Vettelem a Bottasem.
2/56: Verstappen třetí
1/56: Vet, Bot, Rai, Ver, Ham, Ric, Sai, ...
1/56: Verstappen bojuje s Räikkönenem.
1/56: Vettel si pohlídal start, ale natlačil doprava týmového kolegu, Bottas druhý.
1/56: Start závodu!
8:10: jezdci se vydávají do zaváděcího kola.
8:07: Mercedesy, ferrari startují na měkkých, ostatní z první desítky na ultraměkkých. Jak jsou na tom jezdci od 11. místa? Převážně odstartují na měkkých. Jen Hartley na ultraměkké a Gasly naopak na středních!
7:55: Teploty postupně trochu stoupají.
7:40: jezdci se vydávají na trať. Někteří si dají dvě kola. Musí projet boxy, na startovní rovince už čekají mechanici. Jezdec pak ani nezastaví přímo na svém startovním stání. Je tam dotlačen z konce startovního roštu.
7:37: Teplota vzduchu 18 stupňů, teplota trati 37 stupňů Celsia.
7:26: Jezdci Ferrari a Mercedesu odstartují na měkké směsi. Pojedou zřejmě na jednu zastávku a budou přezouvat na střední pneumatiky. Vyhnou se tak ultraměkké, která by neměla dlouho vydržet. Tato strategie ale podle Pirelli nepatří k těm nejrychlejším. Otázkou je, co udělají jezdci, kteří odstartují na ultraměkké (například Red Bull). Mohli by přezout na střední, ale to by museli odjet na ultraměkké 18 kol, o čemž hodně lidí pochybuje, že to jde. Druhá možnost je jít cestou dvou zastávek.
7:24: V Šanghaji se dá předjíždět. Dnešní závod bude do velké míry také strategickou bitvou. Pirelli poprvé nepřivezlo tři po sobě jdoucí směsi. Kromě ultraměkké mají jezdci k dispozici měkkou a střední (superměkká chybí).
7:20: Na startovním roštu se nám to na čele pěkně seřadilo podle týmů. První řada patří Ferrari, druhá Mercedesu a třetí Red Bullu. Ferrari bylo včera velmi silné, Mercedes by na tom v teplejších podmínkách mohl být lépe a Red Bull startuje na ultraměkké.
7:18: Vítejte u online přenosu ze třetího závodu letošní sezóny!
Foto: Getty Images / Clive Mason