V klání nováčků opět přilákával pozornost hlavně souboj mezi Lotusem a Virginem. Spokojenější tentokrát byl prvně jmenovaný tým.
Lotus
Jarna Trulliho ráno opět provázely technické problémy. Kvůli měl až
do kvalifikace na kontě pouze dvanáct odjetých kol. Za odvedený výkon a
jedenadvacátou pozici si vysloužil chválu Tonyho Fernandese.
"Kvalifikace byla první příležitostí jet s autem naplno. Problémy s
hydraulikou mi zkrátily třetí trénink. Jsem tedy spokojený. Moje pozice
je lepší, než jsme čekali," řekl Trulli. Heikkimu Kovalainenovi se
vedlo o něco lépe a byl nejrychlejším jezdcem z trojice nových týmů.
Fin se nicméně trochu potýkal s nedostatečně vyladěným nastavením.
Virgin
Podobně jako Trulli to ani Timo Glock neměl
lehké. Narozdíl od zkušeného Itala ho ale ráno pozdržely problémy s
plynovým pedálem. Ačkoliv jeho vůz nebyl stoprocentně připraven,
dokázal porazit svého kolegu di Grassiho. Brazilský pilot se
kvalifikoval hned za Trullim. "V kvalifikaci jsme nedosáhli nejlepšího
možného času, protože se mi nepodařilo dát dohromady bezvadné kolo.
Auto má na víc," řekl di Grassi. Virgin do Británie přivezl několik
novinek, které se údajně vyplácí. Ztráta na Lotus se zmenšuje.
HRT
Španělský tým v Británii zažil jednu výraznou změnu. Místo Bruna Senny se na Silverstonu prohání Japonec Sakon Jamamoto. Ten se nakonec kvalifikoval na posledním místě, za Karunem Čandhokem. Indického pilota zpomalil provoz na trati.