Z náskoku dvou desetin ke ztrátě půl sekundy. Kde je problém Ferrari?

V první části sezóny bylo Ferrari považováno za favorita, i když možná jen mírného. V Monze se situace zlomila. Co se stalo?
Z náskoku dvou desetin ke ztrátě půl sekundy. Kde je problém Ferrari?

Existují spekulace, že za zdmi nově postaveného sportovního oddělení v Maranellu řádí válka mezi dvěma křídly. Jednu frakci vede Maurizio Arrivabene, druhou Mattia Binotto.

Dusnější atmosféra v týmu může mít vliv na koncentraci zaměstnanců i dílčí rozhodovací procesy.

Ferrari je v troskách, píše italský tisk

Ferrari je v troskách, píše italský tisk

V uplynulých týdnech se také psalo, že Ferrari srazil na kolena druhý senzor v baterii pohonné jednotky, který rudé vozy připravil o zázračnou výhodu na rovinkách. 

Mercedes podle Auto Motor und Sport přivezl na tři závody po sobě nové díly, které celkově přinesly přibližně 2 desetiny na kolo. Není to mnoho, ale stačilo to stažení ztráty na Ferrari, která byla právě asi dvě desetiny.

Arrivabene potvrdil existenci druhého senzoru. Na výkon to nemá vliv, říká

Arrivabene potvrdil existenci druhého senzoru. Na výkon to nemá vliv, říká

Jenomže Ferrari a Mercedes na tom nejsou stejně. Rudé vozy ztrácejí asi půl sekundy. Formule 1 přitom zavítala na okruhy, které měly Ferrari spíše vyhovovat.

Ferrari v poslední době neusnulo na vavřínech. Přivezlo nové zadní křídlo, podlahu a v Rusku nové přední křídlo. 

Část nových dílů nikam nevedla, část naopak změnila vyvážení auta a zhoršila opotřebení pneumatik. Přímo jezdci si změny nevšimli. „Chování auta se nezměnilo,“ řekl v Suzuce Vettel. 

Problémy má Ferrari především v kvalifikaci. Pneumatiky přestávají ve třetím sektoru rychlého kola fungovat. „Je to nová zkušenost. Naše auto bylo vždy lepší Mercedes, pokud jde o pneumatiky,“ říká Vettel.

Dobrá práce s pneumatikami je v současné F1 klíčová. „Neexistuje žádný vývoj, který by přinesl více času na kolo, než pochopení pneumatik,“ řekl Toto Wolff.

Vettel je posedlý vítězstvím v závodě, proto přišel o titul, říká Briatore

Vettel je posedlý vítězstvím v závodě, proto přišel o titul, říká Briatore

V závodě je situace lepší, ale na souboj s Mercedesem je už pozdě. Navíc k tomu musíme přičíst řadu strategických pochybení a také chyby na straně jezdce.

Ferrari v Japonsku konečně pochopilo, kde je problém a od soboty se vrátilo ke starší verzi zadního křídla. Na trati se teď možná stříbrným šípům vyrovná. Pomyslný vlak je však v šampionátu už moc daleko... 

Foto: Getty Images / Clive Mason

Diskuze (50) Další článek: Vandoorne bude závodit ve formuli E za "předskokana" Mercedesu
8:54 | Williams svolal na 10:00 tiskovou konferenci.
20. listopadu | Ticktum si tento víkend v Abú Dhabí odbude debut ve formuli 2 ve voze týmu Arden.
18. listopadu | Šílené... odkaz
15. listopadu | Lewis Hamilton musel korigovat svá slova o Indii... odkaz

GP Abú Dhabí 2018

Pátek 23. listopadu 2018
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 24. listopadu 2018
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 25. listopadu 2018
Závod 14.10