Motorářům moc nevadí, že nemůžou své šestiválce testovat na okruzích, protože mají dost nástrojů v továrně. Integrace motorů do vozů ale může přinést problémy.
Ve formuli 1 se vedly dlouhé diskuze o možnosti uspořádat mimořádné testy nových motorů už v letošní sezóně, ale nakonec se nové jednotky objeví na okruzích nejdříve v lednových testech.
"Pokud se nad tím zamyslíte jen z pohledu samotné pohonné jednotky, moc velký problém to pro nás není, že s ní nejezdíme na trati," komentoval provozní šéf Renaultu Rémi Taffin pro GP Week.
"Za prvé protože máme všechny prostředky v našem hlavním sídle ve Francii, abychom mohli otestovat každý jednotlivý díl. Ve vozech už jezdíme s elektromotory, takže ty technologie známe. Pak máme dynamometr na testování nastavení."
Jenomže motory nejezdí po trati samy, musí být instalovány do vozu, a to může přinést komplikace s dopady na spolehlivost.
"Největší otázka je, jak integrujeme pohonnou jednotku do auta, protože z auta bude třeba dostat mnohem větší množství energie. Chladiče pro nové systémy na rekuperaci energií budou ještě větší, pak tu bude také vzduchem chlazený systém turba."
"V zákulisí a pod karoserií se toho děje mnohem víc. Řízení energií je to, na co se zaměříme, až pojedeme testovat."
Nedostatečné chlazení pohonných jednotek by způsobilo jejich přehřívání a poruchy. Proto motoráři od začátku konzultují se svými týmy, jak agregáty do svých vozů integrují. Problém to částečně může být pro týmy, které zatím nepodepsaly smlouvu na nový motor, jsou to Lotus, Sauber a Caterham. U všech se ale očekává, že dodavatele nezmění.
Podle šéfa týmu Mercedes Rosse Brawna bude chvíli trvat, než výrobci motorů vyladí s týmy spolehlivost, očekává četné poruchy jako před 20 lety.