Z Grosjeana se málem stal šéfkuchař

Romain Grosjean po své debutové sezóně v roce 2009 přišel o sedačku ve formuli 1. Ke svému návratu do „královny motorsportu“ byl tehdy velmi skeptický a místo motorsportu dokonce přemýšlel o kariéře šéfkuchaře.
Z Grosjeana se málem stal šéfkuchař

Grosjean v sezóně 2009 absolvoval sedm závěrečných závodů roku za tým Renault, angažmá pro následující rok však nezískal. Jeho místo totiž zaujal Vitalij Petrov.

Dvaatřicetiletý rodák ze Ženevy se do formule 1 nakonec vrátil v roce 2012 a od té doby je pevnou součástí startovní listiny. Po debutové sezóně 2009 a následující nejistotě však Grosjean nebyl daleko ke konci kariéry závodníka a nastartování té nové – kuchařské.

„Bylo to těžké a zároveň bylo velmi pozdě. Eric Boullier byl tehdy u Lotusu a já s ním byl v kontaktu. Řešili jsme spolu případné angažmá pro mě a podle Erica jsem byl jednou z logických možností, pokud by Lotus nikoho nesehnal,“ řekl francouzský pilot Haasu v interview pro oficiální podcast formule 1 o své situaci před sezónou 2010.

„31. ledna 2010 mi najednou zvonil telefon, volal mi Eric. Zvedl jsem to a on mi řekl, že podepsali Vitalije Petrova, takže jsem byl mimo. V tu chvíli mě napadlo, že je konec a že již nikdy více nebudu závodit.“

„Hned poté mě napadlo, že bych se mohl stát kuchařem, protože vaření je moje velká vášeň. Šel jsem do kuchařské školy, jenomže mi tam řekli, že jsem příliš starý a nevzali mě.“

Grosjean se tak opět vrátil k závodům. V roce 2010 s vozem Ford GT1 týmu Matech Competition absolvoval mistrovství světa FIA GT1 a dokonce startoval i v Le Mans. S týmem DAMS poté ovládl šampionát Auto GP a o rok později slavil se stejnou stájí titul také v GP2.

Mistrovský titul v GP2 Francouzovi dopomohl zpět do F1. Před sezónou 2012 podepsal Romain Grosjean smlouvu s týmem Lotus, pro který v následujících čtyřech letech získal celkem deset pódiových umístění.

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Häkkinen kritizuje Ferrari. V Itálii si to podle něj prohráli už před závodem

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)