Z formule E: Jaguar je pozitivní, Günther se těší, generaci 2 čeká update

Probíhající sezóna formule E má za sebou dva závody v Rijádu a v Marrákeši a šampionát elektrických monopostů nyní po Asii a Africe míří také na jihoamerický kontinent. Před sobotní E-Prix v čilském Santiagu je tak nyní ta pravá chvíle na malou rekapitulaci a shrnutí novinek, které se objevily během čtrnáctidenní pauzy.
Z formule E: Jaguar je pozitivní, Günther se těší, generaci 2 čeká update

U Jaguaru zůstávají pozitivně naladěni

Pro Jaguar nezačala sezóna 2018/2019 v ulicích Rijádu špatně. Mitch Evans dojel v Saudské Arábii na čtvrtém místě a body pro britský tovární tým získal i Nelson Piquet junior, který skončil desátý.

První vítězství pro BMW získal v Rijádu Antonio Felix da Costa

První vítězství pro BMW získal v Rijádu Antonio Felix da Costa

Po přesunu na sever Afriky se však štěstěna od pilotů britské značky odklonila. Evans i Piquet poškodili v Marrákeši své monoposty ihned po startu závodu v chaosu, který v první zatáčce vyvolal svým neuváženým útokem na Sama Birda Jean-Éric Vergne.

Mitchi Evansovi se přitom zpočátku v Maroku dařilo. Novozélanďan byl rychlý v kvalifikaci a po postupu do super pole si zajistil pátou příčku na startovním roštu. Při vyhýbání se roztočenému Vergnovi do něj však po startu E-Prix vrazil Pascal Wehrlein, poškodil mu zadní difuzor a Evans se tak musel probíjet zpět směrem k nejlepší desítce celým startovním polem.

Novozélanďan ve službách Jaguaru se nakonec dostal alespoň na deváté místo a z Marrákeše si tak odvezl dva body. Hůře dopadl jeho brazilský týmový kolega. Nelson Piquet se kvůli incidentu v první zatáčce rovněž propadl a s poškozeným vozem dojel čtrnáctý.

Da Costa se omlouvá, Vergne se považuje za idiota

Da Costa se omlouvá, Vergne se považuje za idiota

„S Mitchem jsme měli velmi dobrou rychlost, vyhráli jsme druhý trénink a i přes chybu v super poli jsem věděli, že máme na to, abychom bojovali o pódium,“ řekl pro e-racing365.com šéf Panasonic Jaguar Racing James Barclay.

„Kvůli incidentu v první zatáčce se ale Mitch naneštěstí propadl z pátého na patnácté a Nelson z osmého na devatenácté místo, takže jsme utrpěli velkou ztrátu, aniž bychom se dopustili nějaké chyby. Co se týká boje o pódium, tak náš závod skončil již v první zatáčce. Mitch nakonec skončil devátý, což bylo to nejlepší, čeho jsme mohli dosáhnout v boji o body.“

„Podívám – li se na pozitiva, tak jsme byli schopní něčeho dosáhnout i s poškozeným vozem, což je alespoň trochu útěcha,“ zůstává pozitivně naladěný Barclay.

Maximilian Günther se těší na novou trať

Šampionát formule E se o nadcházejícím víkendu představí v čilském Santiagu na novém městském okruhu Parque O’Higgins, na který se těší i jednadvacetiletý pilot týmu GOEX Dragon.

2400 metrů dlouhá trať nahradila v loňském roce využívaný Santiago Street Circuit a celou sérii přivedla do jiné lokality čilské metropole. Max Günther si nový okruh vyzkoušel v Monaku na simulátoru a na jihoamerický závod se těší.

Marrákeš E-Prix: V marockém dramatu zvítězil d’Ambrosio

Marrákeš E-Prix: V marockém dramatu zvítězil d’Ambrosio

„Na simulátoru je to vážně zábavná trať. První sektor je velmi plynulý, takže tam budeme těžit z dobrého rytmu,“ myslí si německý pilot, který po dvou závodech stále čeká na své první body v sezóně.

„Poté se dostaneme do něčeho odlišného ve druhém sektoru. Čeká nás dlouhá rovinka přerušená úzkou šikanou, takže budeme potřebovat dobrou akceleraci.“

Na závěr kola bude na jezdce čekat ještě průjezd dvěma velmi prudkými zatáčkami, které piloty otočí o sto osmdesát stupňů.

„V posledním sektoru jsou dvě velmi pomalé vracečky, které budou unikátní i pro formuli E, a to díky nízké průjezdové rychlosti a plnému řídícímu rozsahu, který bude nutný pro jejich projetí.“

„Myslím, že tyto dvě zatáčky budou všechny vybízet k útokům po vnitřku, ale uvidíme,“ predikuje před závodem Max Günther.

Generaci 2 čeká update

Před aktuální sezónou představená druhá generace monopostů formule E se dočká vylepšení. Nynější monoposty budeme vídat beze změn v této a v následující sezóně, od sezóny 2020/2021 se však dočkáme „faceliftu“.

Aktuální šasi, které debutovalo prosincovým závodem v Saudské Arábii, se dočká vylepšení v oblasti bodyworku. Podobnými úpravami prošla během svého životního cyklu i první generace monopostů.

„Je to podobné, jako u vývoje generace 1. Po dvě sezóny zůstanou vozy beze změn a poté nastane druhá polovina jejich života, pro kterou projde jejich design úpravami,“ řekl pro e-racing365.com ředitel úseku okruhových šampionátů FIA Frederic Bertrand.

„Nechceme změnit vše, chceme jen najít cestu, jak vozy udržet precizní i s upadatem a atraktivní pro fanoušky. Karoserie se změní, to pod ní ale ne.“

Foto: Formula E

Další článek: Pirelli přiveze na testy pět směsí pneumatik se třemi barvami

13. října | Incident mezi Gaslym a Pérezem vyšetřován... přestože se fakticky nestal.
12. října | Alfa Romeo by měla brzy potvrdit jezdeckou sestavu pro příští rok. Očekává se, že zůstanou současní jezdci.
12. října | F1 bude od 10:00 na svém YouTube vysílat GP Japonska 2005

GP Japonska 2019

Pátek 11. října 2019
1. trénink Bottas (1:28.731)
2. trénink Bottas (1:27.785)
Neděle 13. října 2019
Kvalifikace Vettel (1:27.064)
Závod Bottas